Gravatar

#1 Patriarch 16 år siden

Hejsa. Jeg har et MiniDV bånd hvor filmen er knækket.

Kan man tape det sammen og så bare miste det stykke, men få resten? Er der noget andet man kan gøre?

Nogen der har en ide om hvordan man åbener MiniDV kassetten? Båndet har snoet sig ind i spolen.

Tak...
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 filmz-vassago 16 år siden

Det kan "i teorien" godt lade sig gøre, men man skal være lidt fingernem, har dog ikke prøvet det med et så lille bånd, og det er også derfor jeg skriver "i teorien", for rent praktisk kan det måske nok blive lidt besværligt :)

Kan du slet ikke få fat i selve strimlen? Du skal lige "låse" båndet op, så du kan trække det ud, og så kan du splejse det med noget tape, og pas på at der ikke kommer andet for meget tape/snavs på resten af båndet, for det sætter sig lige på videohovedet, og så har man et helt andet problem.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 filmz-vassago 16 år siden

Vil lige tilføje, at du nok bare skal capture alt i første hug, ikke for meget spoleri osv. Det skal bare ind, så kan man smide det på et andet bånd bagefter.

Altsammen er dog noget der kan koste dig en båndmaskine/dv-kamera. De fleste producenter advarer kraftigt imod. Har dog hørt om flere der har repareret bånd uden problemer - men derfor skal det jo nok gå galt for en eller anden på et tidspunkt.

http://www.tapecenter.com/tapecare.html
Gravatar

#4 Patriarch 16 år siden

Mange tak. Jeg ser på det. Det er et MiniDV bånd med min knægts første måneder så det kunne være lækkert hvis jeg kunne få det til at virke :)

Kan ummidelbart kun få fat i den ene ense af strimlen. Så jeg bliver nok nød til at åbne det på en eller anden måde.
Gravatar

#5 filmz-vassago 16 år siden

Okay, der er firmaer rundt omkring der er rigtig gode til den slags, og det var måske en idé at betale sig fra det - og være mere sikker på en succeshistorie
Gravatar

#6 Patriarch 16 år siden

Ja hvis ikke det koster i bondegård kunne det være en ide. Hvad hedder sådan et firma? Altså hvad skal jeg søge efter?
Gravatar

#7 filmz-vassago 16 år siden

prøv at høre hos CAV i århus.

Skriv ny kommentar: