Ja, så fik jeg endelig min 1080p projektor installeret. Den er super brugervenlig og meget let at justere og installere. Den er dog noget større og tungere end de fleste 720p LCD-projektorer. Billedet "out-of-the-box" kræver meget lidt justering.
Desværre stopper det positive her, da jeg har fået en defekt projektor. Der er en uskarphed i billedet, som jeg lagde mærke til øjeblikkeligt. Det er ikke en voldsom uskarphed, men nok til at irritere mig, og mindre skarp end min gamle projektor, Sanyo Z4. Og det er ikke bare SmoothScreen. Hvis jeg prøver at justere skarpheden i menuen sker der intet. Jeg kan skrue helt op og helt ned for skarpheden uden at se den mindste forskel, og det er ligegyldigt om det er over component, VGA eller HDMI. Den reagerer overhovedet ikke på skarphedsjustering. Ligeledes kan jeg heller ikke se nogen forskel overhovedet på 720p og 1080p. Jeg er ret sikker på at de to problemer er relateret.
Bortset fra det uskarpe billede, er det et virkeligt flot billede den projekterer. Fantastiske farver, god kontrast og godt sortniveau. Men svært at abstrahere fra uskarpheden, som betyder alverden for mig.
Så nu skal jeg bruge næste uge på at få byttet min nye projektor. Havde ellers glædet mig til at prøve PS3 sammen med projektoren i næste weekend. :(
Lige et dumt spørgsmål: Du har vel prøvet at stille på skarpheden ved at dreje på hjulet omkring linsen, ik? Omkring linsen sidder der (på AE700) 2 ringe man kan dreje på. Den ene justerer zoom'en... den anden justerer skarpheden.
Bortset fra at man ikke skal stille skarpheden manuelt på AE1000 ved drejehjul. Den er motoriseret, så man kan sidde med fjernbetjeningen og indstille zoom og fokus. Meget smart.
#1 Øv! Det var ærgerligt! Hvor købte du den og har du været i kontakt med dem? Husk, at Panasonic jo lavede om i PT-1000'eren efter anmeldelser netop havde påpeget det med uskarphed. Derefter blev det meget bedre. Har du måske fået et "før" eksemplar? Eller er det noget som kan afhjælpes med en simpel firmware opdatering?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg købte den hos skyteq.de, men har ikke kontaktet dem endnu. Jeg har oprettet en tråd på avsforum, for at høre hvad andre AE1000 brugere's oplevelser er med skarpheden på AE1000. Når jeg bliver lidt klogere, tager jeg kontakt til forhandleren. Virkelig ærgeligt, for resten af billedet er gudesmukt.
Jeg tror ikke at det er et pre-production eksemplar. I bunden af projektoren står der "February 2007", så jeg er ret sikker på at den er forholdsvis ny. Om det kan klares via firmware skal jeg ikke kunne sige. Umiddelbart virker det mere som et defekt eksemplar, da billedet ikke kun er blødt, men umuligt at påvirke ved brug af sharpness-setting'en i menuen.
#6 Det lyder som om du skulle være på den sikre side, mht. produktionsdato. Om den er defekt, hmmm! God idé at oprette en tråd på AVSForum. Der får du god hjælp.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg har netop kontaktet min forhandler, og fået svar.
Jeg bedte naturligvis om at få den byttet til en ny, eller evt. få den repareret. Han svarede at den var under International Garanti, og at jeg skulle snakke med Panasonic Danmark om det.
Det ved jeg ikke om er korrekt, men nu får vi se, hvad Panasonic Danmark siger til det.
#1 pulse83 17 år siden
Desværre stopper det positive her, da jeg har fået en defekt projektor. Der er en uskarphed i billedet, som jeg lagde mærke til øjeblikkeligt. Det er ikke en voldsom uskarphed, men nok til at irritere mig, og mindre skarp end min gamle projektor, Sanyo Z4. Og det er ikke bare SmoothScreen. Hvis jeg prøver at justere skarpheden i menuen sker der intet. Jeg kan skrue helt op og helt ned for skarpheden uden at se den mindste forskel, og det er ligegyldigt om det er over component, VGA eller HDMI. Den reagerer overhovedet ikke på skarphedsjustering. Ligeledes kan jeg heller ikke se nogen forskel overhovedet på 720p og 1080p. Jeg er ret sikker på at de to problemer er relateret.
Bortset fra det uskarpe billede, er det et virkeligt flot billede den projekterer. Fantastiske farver, god kontrast og godt sortniveau. Men svært at abstrahere fra uskarpheden, som betyder alverden for mig.
Så nu skal jeg bruge næste uge på at få byttet min nye projektor. Havde ellers glædet mig til at prøve PS3 sammen med projektoren i næste weekend. :(
#2 Corgan 17 år siden
#1:
Lige et dumt spørgsmål:
Du har vel prøvet at stille på skarpheden ved at dreje på hjulet omkring linsen, ik? Omkring linsen sidder der (på AE700) 2 ringe man kan dreje på. Den ene justerer zoom'en... den anden justerer skarpheden.
#3 pulse83 17 år siden
Bortset fra at man ikke skal stille skarpheden manuelt på AE1000 ved drejehjul. Den er motoriseret, så man kan sidde med fjernbetjeningen og indstille zoom og fokus. Meget smart.
#4 Corgan 17 år siden
#3:
He he... tænkte jeg nok. :-)
#5 filmz-Bruce 17 år siden
#6 pulse83 17 år siden
Jeg tror ikke at det er et pre-production eksemplar. I bunden af projektoren står der "February 2007", så jeg er ret sikker på at den er forholdsvis ny. Om det kan klares via firmware skal jeg ikke kunne sige. Umiddelbart virker det mere som et defekt eksemplar, da billedet ikke kun er blødt, men umuligt at påvirke ved brug af sharpness-setting'en i menuen.
Link til tråden på AVSForum.
#7 filmz-Bruce 17 år siden
#8 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#9 pulse83 17 år siden
Jeg bedte naturligvis om at få den byttet til en ny, eller evt. få den repareret. Han svarede at den var under International Garanti, og at jeg skulle snakke med Panasonic Danmark om det.
Det ved jeg ikke om er korrekt, men nu får vi se, hvad Panasonic Danmark siger til det.
Suk, suk, suk! :(
#10 filmz-Bruce 17 år siden
Ja, Panasonic yder international garanti, det bare ikke alle der gør det.
Så fortvivl ikke!