Gravatar

#1 Pytter 15 år siden

Hej :)

Er her nogle som kører med Cambridge Audio i deres hjemmebiograf, eller har nogle erfaringer med dem?
Som de fleste af jer nok ved, er det et mærke som Hi-fi Klubben handler med.

Jeg vil gerne dele min oplevelse, for at finde ud af om jeg bare er ufattelig uheldig, eller om de har et generelt problem.

Det drejer sig om deres dvd-afspillere i 80'er serien.
Jeg startede med at købe en DVD86, som der så viste sig at have en defekt hdmi-port. Den fik jeg byttet og skrottet uden problemer, lur mig så om den næste jeg fik ikke også lavede en masse lort. Så fik jeg den for et par måneder siden byttet til en lidt nyere model; DVD89. - Den er desværre også begyndt at drille voldsomt. Den lyder helt galt inden i, siger mærkelige klik lyde og går ofte i stå ca. 10 sekunder.

Så nu overvejer jeg at gå ned i Hi-fi Klubben og bytte den til en Denon eller Nad dvd-afspiller, eller til et par hundrede kroner mere en Samsung Blu-Ray afspiller.
Hvad siger i til det? Hvad vil i anbefale mig?

Har i haft dårlige erfaringer med Cambridge dvd afspillere, eller er jeg bare sygt uheldig???
Det skal nævnes at jeg passer virkelig godt på mine ting, og kun køre med originale dvd film i region 2. Så har svært ved at tro, at jeg kan være skyld i problemerne.

Jeg har dog en Cambridge Audio Stereoforstærker som virker helt upåklageligt.

Men som alternativ til en Cambridge dvd, hvad ville i så anbefale mig som dvd/blu-ray afspiller? Helst fra Hi-fi Klubben.

På forhånd tusind tak for jeres hjælp og fordi i gad at læse mit indlæg.

Bonus info/spg:
Jeg har et 32" Hd-ready Samsung tv, så kan Blu-ray betale sig?

vh
Thomas
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#2 Bony 15 år siden

Jeg ville gøre noget helt andet hvis jeg stod i netop din situation. Jeg ville gå ned til HK og aflevere det defekte tilbage og sige tak for denne gang, vente på Oppo's næste model og så købe den. Verdens bedste DVD-afspiller(?), muligvis ligeså god Blu-ray, super god CD-afspiller, prissat til MAX 5.000,-. Det er kram til billige penge og så er man dækket ind i hoved og røv. IMO, husk! :)

Må jeg spørge om hvorfor (hvis det forholder sig sådan) at du kun vil handle i HK? Husk at der findes tusindvis af andre forhandlere af den slags ting. :)

Og ja, blu-ray kan godt betale sig. Billede og lyd er stadig lysår bedre end CRT, ligegyldig størrelsen på skærmen. Næsten altså. På en 32" skal du nok kunne få guf ud af den. Jeg kører selv en 37" Samsung og der er sgu ikke så stor forskel på de to størrelser alligevel. :)

EDIT: Ahh, det gik lige op for mig hvad du mente med om det kunne betale sig. Du mener selvfølgelig ikke fra CRT til HD. Men ja, du kan stadig se tydelige forbedringer fra scart i HD-ready til fx blu-ray afspilning via HDMI. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3 Pytter 15 år siden

Tak for dit svar bony :)

Jeg handler primært i Hi-fi Klubben, fordi jeg er meget tilfreds med den service man får, samtidig med at der ingen problemer er med, at få byttet sine ting hvis der opstår problemer. Det er også rart at kunne gå ned i en butik og se og afprøve tingene før man køber dem, derfor er jeg lidt bange for at købe sådan noget over nettet.
Tror bare jeg har været meget uheldig med cambridge, derfor jeg overvejer at skifte til NAD eller Denon.

Men du vil klart anbefale mig Blu-ray, selvom jeg kun har et 32" Hd-ready tv?
Det skal også lige nævnes at jeg stadigvæk kører Stereo, og bruger min nuværende dvd afspiller som cd afspiller også.
Men er der noget ved den Samsung Blu-ray afspiller jeg linkede til i første indlæg?
Og er der Stereoindgang (eller udgang, ved ikke helt hvad det hedder), i sådan en Blu-ray afspiller?

Kan du ellers anbefale mig nogle Blu-ray afspillere og gerne linke dertil, hvis det er den vej jeg skal gå?

-Tusind tak på forhånd :)
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#4 Bony 15 år siden

#3 - Ja, nu kommer vi så ind på et område jeg måske ikke helt er kompetent til at råde dig om. Mit forslag byggede på hvad jeg ville gøre hvis jeg stod i situationen, men heldigvis står jeg ikke selv i situationen lige pt. Jeg ved skam godt hvilken jungle det er derude, meget forvirrende.

Men du vil klart anbefale mig Blu-ray, selvom jeg kun har et 32" Hd-ready tv?


Klart og klart, det er vel et spørgsmål om hvor meget tryk man ligger på ordet. Jeg vil anbefale det da man godt kan se forskel. Og digitalt via HDMI er alle dage bedre end scart. Ligegyldig størrelsen på fjernsynet.

Jeg kender som sådan ikke til nogen blu-ray afspillere. Jeg kører selv blu-ray gennem PS3, hvilken jeg bestemt vil anbefale. Den opscalerer samtidig DVD i topklasse. Til prisen, er det klart et af de absolut bedste køb indenfor HD lige pt.

Grunden til at jeg så samtidig ville vente på Oppos nyeste, som jeg var inde på tidligere, var fordi at der er et lille håb om at den bliver regionsfri. Og er der noget man som PS3-bruger er fanget af, ja så er det regionslåsningen.

Men opsumering, korte af det lange. Ja, jeg vil godt vove og påstå at du vil blive glad for blu-ray afspilning på dit 32" (Kadann kører fx HD via 32" og jeg mener at han er ganske tilfreds). Min anden anbefaling vil gå på at kigge nærmere på PS3'eren som (fornuftigt) alternativ til en blu-ray afspiller. Det er jo ikke bare en spillekonsol. Det er SÅ meget mere.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5 Pytter 15 år siden

Jeg har sjovt nok kigget på Playstation 3 på nettet hele dagen. Overvejer kraftigt at få penge tilbage fra min Cambridge DVD og investere i en Playstation 3.

Har bare et lille spørgsmål.
Larmer en PS3 meget?
I gamle dage så jeg film på en PS2, og der irriterede det mig virkelig, at den var så støjende.
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#6 MouseMickey 15 år siden

Jeg bruger også PS3 til blu-ray og jeg kan ikke høre den når jeg ser film. Men tror det kommer an på hvor sart man er med blæsestøj. Men jeg kan kun anbefalde PS3'en virkelig en god maskine. Den loader også dine blu-ray film meget hurtigere end andre maskiner på markedet.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#7 Pytter 15 år siden

Tusind tak for jeres hjælp, tror det bliver til en PS3.
Hvor vil i anbefale mig at købe den? Jeg overvejer selv Coolshop.dk.
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#8 MouseMickey 15 år siden

#7 The Insider har hvis haft lidt problemer med coolshop læs her http://filmz.dk/forum/tagwall/hd-heads-up-7-33178/page6#264
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#9 ks 15 år siden

Jeg kører også Blu-ray via PS3'en og hører stort set intet til den. Den blæser naturligvis, men ikke på et generende niveau. Jeg vil næsten vende den om og sige, at hvis man tager i betragtning, at det er en konsol - så er den forbavsende stille!

Coolshop er vist det billigste alternativ i øjeblikket. Ellers kan du vente lidt og holde øje med tilbudsaviserne, der kan du oftest finde en billigere i en kampagne. Jeg købte selv min i Kvickly til 2700 i April måned.

Lige en tilføjelse. Jeg kører med et HD-READY Toshiba 32" og kan let se forskel mellem DVD og Blu-Ray.
Gravatar

#10 filmz-Kadann 15 år siden

Som bony skriver har jeg netop et 32" tv og som ks, kan jeg sagtens se forskel på dvd og BD - billedet er så ikke det eneste der er værd at tage med, lyden er også virkelig pimpin' på en stor del BD-udgivelser.

Jeg benytter også en PS3 som afspiller, en af de "gamle" 60GB og jeg er meget tilfreds med kvaliteten, både til dvd og BD, selvom den p.t. ikke kan gøres regionsfri.

Jeg tænder tit for PS3'eren i stedet for min Toshiba XE1 HD DVD-afspiller, når jeg skal se dvd (og det er en region 2 selvfølgelig), simpelthen fordi PS3'eren starter meget hurtigere op.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: