Gravatar

#1 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Min PC'er hjemme har desværre ikke mulighed for at lave screen-grabs fra mit dvd-drev. Er der nogen af jeg der har et forslag til noget software (evt. shareware) som kan løse dette problem ???
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#2 filmz-daff 19 år siden

Mener den her kan klare det http://www.thesilver.net/

Bulent's Screen Recorder
Gravatar

#3 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 2 Hmmm ser spændende ud - takker :)

Andre bud ???
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#4 myggen 19 år siden

PowerDVD
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#5 elwood 19 år siden

Jeg sidder netop også og skal grabbe nogle billeder fra en koncert, og med Power dvd kan du vælge at den skal grabbe fra den orginale video kilde, men når jeg så sætter billedet ind, så er det ikke i det korrekte format, det er trykket sammen.

Hvis man vælger current video size så ser det fornuftig ud sådan da, jeg tænker bare på om man ikke mister en del kvalitet ved at sige current video size, istedet for den orginale kilde?

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 elwood 19 år siden

jeg fandt bla. noget på den her side, nogen som har lidt mere styr på det som kan forklare.

det med kvalitets tab?

Screen grab
Gravatar

#7 filmz-vassago 19 år siden

Clublez?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 elwood 19 år siden

#7 hehe jeg googler, bare efter noget, og intressere mig ik for hovedsiderne 8-)

Anyway jeg har kommet frem til at hvis man bruger power dvd sammen med eller uden Hypersnap-dx, så får man et godt billede kvalimæssigt problemet er bare at det ikke er det rigtige format billedet er i, det er trukket sammen, istedet for at det bliver vist i korrekt format, på dvd'en ser det hel normal ud dog.
Gravatar

#9 filmz-vassago 19 år siden

Du skal bare bruge photoshop, det skal bare resizes lidt, og det er ret nemt når du kender formatet.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#10 elwood 19 år siden

hmm det eneste der står på dvd er 16:9 format, og jeg fandt formatet under configuration i powerdvd under fanebladet information, og der står 720x576, og på billedet når man hiver det ind i Photoshop, ser det trukket sammen ud, til trods for at der under image size står 720x576

Men det ser bare hel forkert ud, når jeg sammenligner med kilden. meget mystisk, det er sikkert bare mig der gør noget galt, men det lige med at finde ud af hvad hehe

Men du mente måske det sku resizes i forhold til det oprindlige format?

Skriv ny kommentar: