Gravatar

#1 enceladus 12 år siden

Hej Filmz brugere

Jeg har et irriterende problem. Jeg har fornylig prøvet at lave et lille setup med en projektor som skal fungere som en lille hjemmebiograf. Jeg har en SCART adapter i mit TV hvor der er trukket et Composite kabel (gule runde), det fungere som sådan fint nok hvis jeg skal se TV kanaler på projektoren.

Problemet opstår når jeg skal vise billedet fra PS3.

PS3'en er tilkoblet HDMI til mit TV, og når projektoren prøver at vise billedet, er det kun fremme i 2-3 sekunder hvorefter billedet forsvinder fra projektoren..

Jeg har en Acer DLP PH112 som kun har S-VIDEO/Composite og VGA (den kostede gratis)

Er der nogen som bare har en lille ide til hvorfor den ikke vil bibeholde billedet? Tænker det har noget at gøre med Analog/Digital signalerne - men hvad kan jeg evt. gøre for at løse problemet.
Gravatar

#2 Tommy Kristensen 12 år siden

Hvorfor kobler du den ikke direkte i projektoren eller via en receiver?
Gravatar

#3 enceladus 12 år siden

Ideen var egentlig at kunne se TV på projektoren også, men det kan godt være det er bedst bare at bruge den direkte. Hvordan og hvorledes med signalerne? HDMI til VGA ? Går det med en DVI/VGA converter
Gravatar

#4 davenport 12 år siden

Tror du kan sætte indstillingerne i PSeren til både at vise via HDMI og composite (uden at være sikker)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 enceladus 12 år siden

Hvilket adapterstik skal man købe for at få det til at virke? jeg har kun et hdmi kabel til min PS3 (købt brugt)
Gravatar

#6 Tommy Kristensen 12 år siden

VGA til HDMI kræver en konverter, koster typisk omkring 500kr, og så skal lydes trækkes seperat. Måske en receiver med HDMI- og Component out vil være den nemmeste løsning.
Gravatar

#7 maniac 12 år siden

davenport (4) skrev:
Tror du kan sætte indstillingerne i PSeren til både at vise via HDMI og composite (uden at være sikker)

Det har jeg ikke haft til at virke tidligere. Hvilket har irriteret mig grænseløst, da det er møgirriterende at skulle ind i indstillingerne hver gang man vil skifte fra hdmi-udgangen til component. Det eneste jeg har kunnet få ud begge steder er lyden.

Hvis det er blevet muligt i en af de nyere firmware-updates, vil det dog være super!
Gravatar

#8 enceladus 12 år siden

Hvis man købe en af disse HDMI -> VGA Konvertere.. så bliver kvaliteten jo aldrig bedre end VGA - men er der nogen som har gode erfaringer med dette?
Gravatar

#9 Slettet Bruger [2652602641] 12 år siden

I gamle dage var VGA et udtryk for hvilken max-opløsning en skærm understøttede, i dag er det udtryk for stiktypen.

VGA-kabler kan sagtens trække opløsninger langt over 1080p og selvom det er en analog standard, behøver det bestemt ikke at se dårligt ud.
Gravatar

#10 enceladus 12 år siden

Men kræver det en Converter i en umenneskelig prisklasse, eller kan man nøjes med dem til 500 kr. fra f.eks av-cables.dk som denne

Skriv ny kommentar: