Gravatar

#1 Ericmase 12 år siden

Hej allesammen!

Min lillebror var hjemme hos en af hans venner for 4 dage siden med min PS3 og hans egen PS3 controller. Han satte så hans controller ind i hans vens PS3 (via et USB-kabel) og da de bliver færdige med at spille på vennens PS3 kan min lillebror ikke få hans stik connected tilbage til min PS3 (selv ikke med USB-kablet) og lige meget hvordan de prøver på at connecte stikket på min PS3 tænder den bare over på vennens PS3?

Nogen der har prøvet dette før? For så vil vi gerne have noget hjælp!

På forhånd: Tak!

:-)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 Bony 12 år siden

Start forfra, tag alternativt strømkablet ud af vennens PS3, tænd din PS3 og tryk på PS-knappen på controlleren når den er slukket..? Dette er selvfølgelig for, at den ikke kan "se" den anden PS3, men kun kan finde din egen PS3. :)

USB-kablet er irrelevant i denne sammenhæng, da det jo skulle kunne køre trådløst.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3 Slettet Bruger [2179853610] 12 år siden

#2 -

USB-kablet er ikke irrelevant - det bruges til at parre en controller med en konsol :)

Man putter kablet i, tænder for controlleren og så bliver den parret med konsollen og kan ikke bruges på andre.
Gravatar

#4 Bony 12 år siden

utyske (3) skrev:
#2 -

USB-kablet er ikke irrelevant - det bruges til at parre en controller med en konsol :)

Man putter kablet i, tænder for controlleren og så bliver den parret med konsollen og kan ikke bruges på andre.


Det var jeg sgu' ikke klar over! Der kan man bare se. Jeg undskylder overfor trådstarter for de falske oplysninger. Jeg kan bare ikke mindes nogensinde at have haft behovet for at skulle koble dem til eller fra med kabel når jeg har lånt ekstra controllere af nogen. Men det må jeg jo så ha' gjort kan jeg næsten forstå.

Men han kan vel sagtens prøve det første jeg skrev, for det giver jo mening, at den tænder vennens PS3 hvis den i forvejen er koblet dertil. Derfor kan han jo forsøge, at gøre den "usynlig" overfor controlleren som jo bare søger signal. Og så i den anledning bruge kablet som du er inde på. ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5 Slettet Bruger [2179853610] 12 år siden

Jep, at tage strømmen fra den anden, kan sandsynligvis gøre en forskel. :)

Men jo, jeg havde to PS3'er på et tidspunkt, en i stuen og en i soveværelset - controllerne i soveværelset kunne ikke bruges på PS3'eren i stuen og omvendt, med mindre jeg lavede dimseriet med kablet.

Jeg kan dog læse mig til, at der er en reset-knap på controlleren - et lille hul på størrelse med en nål eller deromkring, der sidder tæt ved L2-knappen, i bunden. Det kan være at man lige skal trykke den ind først.
Gravatar

#6 MuManden 12 år siden

Jeg har heller ikke oplevet andet end at man skal bruge usb-kablet, hvis man skal tilkoble en fremmede controller til ens PS3. Så Utyske har ret Bony :P
Lige på det punkt i al fald. :)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#7 Ericmase 12 år siden

utyske (5) skrev:
Jeg kan dog læse mig til, at der er en reset-knap på controlleren - et lille hul på størrelse med en nål eller deromkring, der sidder tæt ved L2-knappen, i bunden. Det kan være at man lige skal trykke den ind først.


Det virkede! Tusind tak for hjælpen allesammen! :)
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: