Er der nogle af jeg kære dejlige filmz bruger som mon kan hjælpe mig lidt?
Jeg har en Playstation 3 og en Sanyo Z2 projektor som jeg godt kunne tænke mig at få til at virke sammen. Jeg har så lige købt en ledning med HDMI(til PS3en) og DVI(til Sanyo Z2) Men kan ikke rigtig få det til at virke, så jeg tror måske nok at det er noget af alle de der teknisk mulige instillinger man kan stille på jeg ikke kan hitte ud af.
Du burde kunne få billede på den ved at sætte din PS3 til at vise enten 720p eller 1080i, men så vidt jeg kan se (ret mig, hvis jeg tager fejl), understøtter den ikke HDCP, hvilket muligvis kan være årsagen til at du ikke får billede på.
PS3en skal vel stå på HDMI ikke? Men når jeg gør det så viser den bare sort skærm i 30sek. og går tilbage til fjernsyns instillingerne, altså 576i. Så jeg får slet ikke lov til at skifte til 720P eller bedre...
Har læst i en anden tråd, at PS3'eren IKKE må stå til 1080p , den skal formentlig stå til 1080i!!!!!! IKKE 720p!!!
Men om det er via DVI, skal jeg ikke kunne sige! Eftersigende virker HDCP IKKE via DVI til Z2'eren, men det ser ud som om der virker via PS3'eren for nogle. Men prøv dig frem!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Grunden til denne noget besværlige løsning er dog også at der kun er trukket et langt vga-kabel til projektoren, så da jeg skulle have det til at virke var det altså det eneste jeg havde at lege med.
(Og så har vi et X360 til VGA adapter kabel som også er tilsluttet switchen, så man ved et enkelt tryk kan skifte mellem de to konsoller)
Ved denne løsning kan vi køre 720p, men det er så også kun en 1024 projektor...
I går aftes prøvede jeg så igen... Jeg var sammen med en anden, i første omgang blevet enig om at det måtte være den anden øverste i dette billed. Men efter Bruce i #5 vise den rigtige indstilling, så prøvede vi den og efter, tjaa 1 minut eller noget, så kom billedet sgu frem :D Jeg havde ellers prøvet dem alle sammen, men havde bare ikke givet den tid nok til at finde det... Så det VAR noget teknisk noget jeg ikke havdet indstillet korrekt.
Så Bruce du skal have en ekstraordiner stor tak, men også Kadann og McPeter skal have tak for at prøve at hjælpe ;-) Så fik desværre ikke takket jer igår aftes, fordi vi så liiiige skulle prøve at spille på storskærm :D og så røg den aften...
Et sidste lille spørgsmål (jeg er jo ikke så teknisk anlagt) Hvad giver egentlig det bedste billed? skal man stille PS3en til 720P eller 1080i? for at få mest mulig ud af min projektor.
Men jeg takker og bukker udmygt for at få muligheden for at spille på små 100". Det er jo en udsøgt fornøjelse, må jeg sige.
#1 MuManden 16 år siden
Jeg har en Playstation 3 og en Sanyo Z2 projektor som jeg godt kunne tænke mig at få til at virke sammen.
Jeg har så lige købt en ledning med HDMI(til PS3en) og DVI(til Sanyo Z2)
Men kan ikke rigtig få det til at virke, så jeg tror måske nok at det er noget af alle de der teknisk mulige instillinger man kan stille på jeg ikke kan hitte ud af.
Er der nogen af jer der kan guide mig på vej?
MvH Morten
#2 filmz-Kadann 16 år siden
#3 MuManden 16 år siden
PS3en skal vel stå på HDMI ikke?
Men når jeg gør det så viser den bare sort skærm i 30sek. og går tilbage til fjernsyns instillingerne, altså 576i. Så jeg får slet ikke lov til at skifte til 720P eller bedre...
#4 filmz-Kadann 16 år siden
Det er en kopisikring af HD-materiale og det lyder som om at min antagelse er rigtig.
Afspiller og fremviser skal understøtte det, ellers bliver billedet nedskaleret til standard tv-opløsning.
Du kan dog opnå HD-opløsninger via componentkabel i stedet for.
#5 filmz-Bruce 16 år siden
Denne tråd viser, at det KAN lade sig gøre med PS3'eren og Z2'eren:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?p=69...
#6 filmz-Bruce 16 år siden
Men om det er via DVI, skal jeg ikke kunne sige! Eftersigende virker HDCP IKKE via DVI til Z2'eren, men det ser ud som om der virker via PS3'eren for nogle. Men prøv dig frem!
#7 MuManden 16 år siden
Skal lige have noget i maven inden jeg prøver igen.
#8 McPeter 16 år siden
http://gamebits.dk/shop/component-322c1.html
Det er så sluttet til en switch, nemlig denne:
http://gamebits.dk/shop/mayflash-component--%3e-44...
Den kører så et VGA kabel til projektoren.
Grunden til denne noget besværlige løsning er dog også at der kun er trukket et langt vga-kabel til projektoren, så da jeg skulle have det til at virke var det altså det eneste jeg havde at lege med.
(Og så har vi et X360 til VGA adapter kabel som også er tilsluttet switchen, så man ved et enkelt tryk kan skifte mellem de to konsoller)
Ved denne løsning kan vi køre 720p, men det er så også kun en 1024 projektor...
Håber du forstod denne kryptiske post...
#9 Kalle Ferm 16 år siden
#10 MuManden 16 år siden
Jeg var sammen med en anden, i første omgang blevet enig om at det måtte være den anden øverste i dette billed.
Men efter Bruce i #5 vise den rigtige indstilling, så prøvede vi den og efter, tjaa 1 minut eller noget, så kom billedet sgu frem :D
Jeg havde ellers prøvet dem alle sammen, men havde bare ikke givet den tid nok til at finde det...
Så det VAR noget teknisk noget jeg ikke havdet indstillet korrekt.
Så Bruce du skal have en ekstraordiner stor tak, men også Kadann og McPeter skal have tak for at prøve at hjælpe ;-)
Så fik desværre ikke takket jer igår aftes, fordi vi så liiiige skulle prøve at spille på storskærm :D og så røg den aften...
Et sidste lille spørgsmål (jeg er jo ikke så teknisk anlagt) Hvad giver egentlig det bedste billed? skal man stille PS3en til 720P eller 1080i? for at få mest mulig ud af min projektor.
Men jeg takker og bukker udmygt for at få muligheden for at spille på små 100". Det er jo en udsøgt fornøjelse, må jeg sige.