Gravatar

#1 Patriarch 14 år siden

Hejsa...

Jeg har et almindeligt TV via almindeligt TV kabel.

Jeg har ikke Ramasjang og de andre nye kanaler endnu. Min remote til TV'et er gået i stykker så jeg kan ikke bare søge for at se om de er der.

Mit spørgsmål: Ville de være der hvis jeg kunne søge efter kanaler, eller ville det kræve én eller anden boks fra min antenneforening? Eller nyt TV med digital tuner oder was?

Jeg har kunne leve uden, men nu kommer der Jul i Gammelby eller sådan noget på Ramasjang og det skal knægten se siger konen :D

Thanks
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 danschier.dk 14 år siden

Hvis du er koblet på en fællesantenne, skulle du have både Ramasjang og DR K
Gravatar

#3 Patriarch 14 år siden

Takker. Så det er alene et spørgsmål om at skaffe en universel fjernebetjening. Kan disse egentlig også håndtere sådan noget som menuer og kanalinstilling, eller er det udelukkende simple ting som kanalskift og volume?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#4 danschier.dk 14 år siden

jeg har en universal fjernbetjening, som godt kan klare det, men det er ikke alle funktionen den bryder sig om at ordne. Tror det afhænger både og af fjernbetjeningen og fjernsynet. Hvilket jo så ikke er til stor hjælp.

Jeg har haft et par Phillips-fjernbetjeninger, de har altid fungeret godt, kan bare ikke klare fald fra store højder!
Gravatar

#5 Tommy Kristensen 14 år siden

#3: Det er ikke en garanti at de billige universal-remotes kan klare setup-menuer og lign. - men er det en man kan programmere bare nogenlunde, så burde der være en chance for at du kan det samme som med den originale.

Jeg har selv en fra Logitech - en Harmony. Den programmeres via computeren, hvor man kan finde stort set alle elektronikfabrikanternes remotes - og hvor man så placerer deres funktioner på Harmony'en.

Jeg kan kun anbefale at man investere i sådan en sag, lækkert med kun en fjernbetjening - men hvis du ikke normalt mangler en, og du er fra Århus, så kan vi sagtens sætte min op til dit tv - så kan du bare låne den til at lave en ny channel-search.
Gravatar

#6 Patriarch 14 år siden

Tak for info, og tak for tilbudet Tommy. Er dog ikke i nærheden af Århus.

Jeg vender lige mulighederne med konen. Sådan en harmony koster omkring en 1000,- lap ikke? Så hellere bare nappe et nyt TV :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#7 Tommy Kristensen 14 år siden

Man kan godt købe en til 1.000kr, men de ligger fra ca. 300 - 2.500 kr. Alt afhængig af hvor meget den skal kunne - og ikke mindst hvor mange apparater den skal kunne betjene.

Hvis det bare er til tv, dvd, blu-ray, medieafspiller samt en forstærker - så behøver man ikke at købe de helt store. 515'eren (koster under 300kr) kan styre 5 enheder og 525'eren hele 10 enheder.

På de helt store er der så en masse ekstra features, hvor du kan lave alle mulige fancy opsætninger. Men igen - nice to have og need to have :)
Gravatar

#8 Patriarch 14 år siden

Ok. Takker... Kan du give mig et eksempel på en fancy feature? (Ud over touchscreen).
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#9 Tommy Kristensen 14 år siden

Der er noget RF, Touch som du selv nævner, farvedisplay, genopladelige batterier og så nogle muligheder for selv at vælge ikoner mm.

Fælles for alle er de aktivitetsbaserede knapper. Det er meget rart. For selv om at man har en universal-remote. Er det jo ikke ensbetydende med, at den kan styre alle enheder på en gang. Normalt skal man trykke "TV", så igen "On/Off, så skal du måske trykke "DVD", så igen "On/Off", så "Reciever" - igen "On/Off" - så skal derudover hoppe frem og tilbage for at sætte filmen igang, justere lyden, vælge den rigtige indgang på forstærker og TV'et mm. En forpulet masse klikkeri.

Med de aktivitetsbaserede knapper sætter man den op til lige det behov man. F.eks kan du lave en der hedder "Se DVD". Den ene knap kunne så være programmeret til at dæmpe lyset, tænde for dit TV, forstærker og DVD-afspiller, vælge den rigtige AV-indgang på TV'et, vælge den rigtige kanal på forstærkeren mm. - alle pause, play, stop-knapperne mm kunne så være tilknyttet betjeningen af DVD-afspilleren, mens volume-knapper var tilknyttet forstærkeren, og channel-knapperne TV'et... Så kan selv ens kæreste finde ud af det :)

Skriv ny kommentar: