Gravatar

#11 Richard Burton 12 år siden

#10 Jeg har jo ikke set den :) Man har det jo med at bedømme ud fra det niveau, man indtil videre har set som værende det optimale. Men hvis en laser potentielt kan vise tilnærmelsesvis ægte sort på et hvidt lærred, så har man allerede dér en forbedring der er til at tale at føle på. Hvis lysstyrken derudover kan nærme sig de 2000 lumens og vise farver i OLED klasse, så er der ingen tvivl om, at det rykker.

Men BD specifikationerne kan jo vise sig at være den største hurdle, eftersom jeg mener, at det såkaldte "color space", ikke understøtter deep color, dvs. 16.7 mio. farver. Måske det ikke bliver et problem ... det må en demo vise :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#13 gi-jones 12 år siden

Wow. Noget siger mig dog at prisen måske er eks. Optik. Den der sidder på der er i hvert fald ikke gratis. Det ser ud som om de bruger deres film-optikker direkte på projektoren.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#14 Takfornu 12 år siden

#11 Spændende :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#15 Tommy Kristensen 12 år siden

#13: Kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at de lancerer en projektor uden glas - mon ikke det bare er noget beta-noget - et udmærket stykke glas foran behøver ikke at koste en formue.

Kunne dog læse i dag, at 3D-projekteringen kræver silver screen, en smule pebret til hjemmebiffen, og så vidt jeg husker, ikke helt optimalt til alm 2D-projektering. Korriger endelig hvis jeg tager fejl.
Gravatar

#16 elwood 12 år siden

og så vidt jeg husker, ikke helt optimalt til alm 2D-projektering. Korriger endelig hvis jeg tager fejl.

Det sidste tager du ikke fejl af det har vi hørt meget om de sidste par uger her på Filmz.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 Richard Burton 12 år siden

#15 Du har helt ret. Ja hvis man kører passive briller, som kræver polarisering, så vil jeg tro (ellers ved Michael Andersen det ihvertfald), at lærredet skal være af den polariserende slags. Men ok, hvis man kan undvære 3D, så er det stadig en fænomenal projektor.

Men forstår slet ikke, at man med så stærk en projektor, vil gå på kompromis med 2D billedkvalitet :( Så burde man have valgt en aktiv 3D løsning.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#18 gi-jones 12 år siden

Tommy Kristensen (15) skrev:
Korriger endelig hvis jeg tager fejl.
Tror nu ikke der er noget problem i at vise alm film på en silver screen. Jeg har da rodet med dem på arbejde og så ikke nogen umiddelbar forskel. Som jeg forstår det er det bare et særligt reflektivt lærred, der mindsker lystabet og dermed ville det vel egentlig være bedre også til alm. film. At det så er herredyrt er jo en anden historie.

Red skrev i øvrigt et eller andet sted at den kommer med deres eget Red Mount, så jeg tænker at alle PL-optikker kan bruges.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#19 Richard Burton 12 år siden

#18

Desværre er der meget store problemer med sølvlærreder.

http://politiken.dk/kultur/film/ECE1541497/3d-film...

Mange biografgængere lægger sikkert ikke mærke til forandringen, og nogle vil se en forskel uden at vide, hvad den skyldes, men alle vil få en forringet biograf-oplevelse.

»Selv i salens bedste, meste centrale sæde ser billedet mørkere ud i siden, end det er tænkt. Det værste er at sidde langt ude til siden i salen, for derfra er der stor forskel på lyset i de to ender af billedet«

Rasmus Videbæk
Filmfotograf (En Kongelig Affære)


Jeg ville blive sur over at skulle se en almindelig film på et sølvlærred. Det ødelægger farverne, og det hele falmer lidt over i det grå.

Jens Peter Precht
Film- og videooperatør Filmhuset


[url= video[/url]

Film skal ses i biografen ... eller?
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#20 gi-jones 12 år siden

Ok. Jeg har ikke hørt den argumentation før og aldrig tænkt over det. Men vil da holde øje med det fremover.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: