Gravatar

#21 Richard Burton 12 år siden

#20 Og husk og pas på den såkaldte "stacked beam" fra en digital projektor i en 2D film, hvor man ser to lysstråler, den ene over den anden, samles i én. Så har man ikke fjernet 3D linsen og filmen bliver meget mørkere end den skal være :( Skidt man skal tænke over den slags i dag.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#22 gi-jones 12 år siden

Der tror jeg så du blander ting sammen. Hvis du rent faktisk ser to lysstråler er det vel fordi effekten skabes ved brug af to projektorer (den klodsede løsning). I de fleste biografer kommer lysstrålen fra det samme sted med et roterende filter foran - det er ikke en speciel linse.

At filteret så kan få en alm. film til at flimre og se træls ud er en anden ting.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#23 Richard Burton 12 år siden

Dette er fra en Ebert artikel:

• If you are in a D movie, look at the projector window when seated. If you see two stacked beams of light it is a Sony projector with the 3D lens still on.

• A single beam of light means no 3D lens, or a different make of projector that doesn't have the issue

• If you see the two beams, then get up and go complain. You paid good money to see the movie, so make a fuss until they either give you back that money or remove the lens. Seeing as that's an involved and time-consuming process, expect a refund.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#24 gi-jones 12 år siden

Tjae. Jeg kender ikke alle modeller af projektorer men det giver ikke mening i forhold til dem jeg har set (var fx. nede i Biocity og se deres for et par uger siden).
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: