Gravatar

#11 Slettet Bruger [2618553092] 18 år siden

Men lad mig lige omformulere spørgsmålet;
Hvis nu vi siger, at jeg ikke køber Z4, ville Z3 så bare være en middelmådig projektor, eller kunne jeg sagtens købe den, uden at tvivle på, at det vil være kvalitet?
Ville i så mene, at begge projektorer er gode, men Z4 bedst, eller er Z3 bare middelmådig?
Gravatar

#12 filmz-vassago 18 år siden

Jeg har en Z3, og den er fremragende. Den tager både HD-DVD, Blu-Ray og de gode gamle DVD'er.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#13 filmz-Bruce 18 år siden

Z3 er en rigtig god projektor, det er der ingen tvivl om og det er Z2'eren iøvrigt også. Og på Avsforum kan man finde nogle super kalibrerings indstillinger til dem.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 filmz-vassago 18 år siden

Men er lidt bitter over at Z4'eren kom så hurtigt efter at have købt min :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#15 gi-jones 18 år siden

Jeg synes umiddelbart lysstyrken virker en anelse lav i forhold til hvad man ellers kan få i den prisklasse. Har jeg ikke ret i det? Men det er måske i virkeligheden ikke det vigtigste, for man laver naturligvis et mørklagt rum til den.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#16 filmz-Bruce 18 år siden

#15 Afhængig af rummets lys og lærredets gain. Har man et rum med meget lys, så er LCD hjemmeprojektorer ikke de mest lysstærke. Så kan man få high contrast (grå) lærreder som kan afbøde dette, men ikke nok.

Bedste resultat, får man ved et lyskontrolleret rum, sorte gardiner etc. og et hvidt high gain lærred, som reflekterer en masse lys, dvs. har en gain over 1. Isåtilfælde er Z4'erens eco mode tilstrækkelig, selv for film som Descent og Battlestar Galactica
Gravatar

#17 Slettet Bruger [2618553092] 18 år siden

Jeg har selv mørklægningsgardin, jeg kan bare ikke få det til at blive helt mørkt, grundet selve ophænget. :/
Dog er det ikke helt lyst, når jeg har trukket det for vinduet.
Men så tror jeg, at jeg vælger Z3'eren, grundet økonomien. ;)

Tak for hjælpen. :D
Gravatar

#18 gi-jones 18 år siden

#16: Hvad med væggenes farve i rummet. Hele min stue er hvid, og jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det kommer til at spolere det hele :(
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#19 filmz-Bruce 18 år siden

#18 Mine vægge var mat gule og loftet mat hvid tidligere. Nu er de alle mat sorte og ja, der er en kæmpe forskel i at se film nu. Der er ingen refleksioner overhovedet og man får ikke "lyst" til at fokusere "udenfor" lærredet.

Men jeg vil ikke sige det spolerer det at se film. At styre lyskilderne er det vigtigste, resten er lidt luksus.
Gravatar

#20 Slettet Bruger [2618553092] 18 år siden

Lige et sidste spørgsmål, Sanyo PLV-Z3 er en 16:9 projektor, ifølge Sanyo.com.. Kan den så slet ikke afspille dvd'er i 4:3?

Skriv ny kommentar: