Gravatar

#1 filmz-dondupont 18 år siden

De gamle har købt en videokamara (canon dc-100)og optaget et bryllup på en dvd. Hvilket program skal man bruge for at få det ind på computeren, så min far kan redigere det med movie maker?
Gravatar

#2 filmz-jackjazz 18 år siden

Jeg kender ikke Canon DC-100, men umiddelbart kommer det an på de tilslutningsmuligheder som kameraet har. Jeg kunne endvidere forestille mig, at der er software og dermed vejledninger med til kameraet, så prøv at tjekke det i første omgang.

Hvis ikke der er vejledninger med til kameraet, så er det som sagt et spørgsmål om tilslutningsmulighederne, så prøv lige at kontrollere det, og skriv så igen.

Noget helt andet er, at man nok bør overveje et andet program end "Windows Moviemaker". Det er et meget intuitivt program, men derudover er det simpelthen for dårligt. Problemet er dog, at alle de andre (mere avancerede) programmer ikke er sådan lige til at "gå til".

//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#3 filmz-dondupont 18 år siden

altså det optager direkte ned på dvd'en. Men moviemaker kan ikke bruge formatet.
Jeg er udemærket godt klar over at moviemaker ikke er godt. Bruger selv final cut, men det er som sagt til min far og han skal blot redigere hjemmevideoer.
Gravatar

#4 filmz-jackjazz 18 år siden

Så skal du sandsynligvis "demuxe" VOB-filerne på DVD'en for at kunne arbejde med det i WMM - i den forbindelse vil du så få video og audio hver for sig.

Et udmærket gratis-program til demuxing er dette:
http://www.afterdawn.com/software/video_software/v...

//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.

Skriv ny kommentar: