Gravatar

#1 Slettet Bruger [80763606] 15 år siden

Jeg skal have hængt min Sanyo PLV-Z5 op i loftet, og dertil har jeg lige et par spørgsmål.

1: Jeg har brug for et HDMI-kabel på 15 meter, vil jeg tro. Vil dette være fint?

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/...

Da Z5 jo er en 720p projektor, burde det være fint ifølge informationen, men har hørt, at jo længere HDMI-kabler er, jo større risiko er der for, at der vil komme udfald i billedet? Men vil dette kabel ikke være fint?

2: Går det på nogen måde ud over Z5'erens ydeevne, hvis den bliver hængt op i loftet? Jeg har allerede spurgt om dette engang før på et andet forum, men jeg vil gerne lige være HELT sikker.

Der fik jeg at vide, at det ikke ville gå ud over selve billedet (selvom jeg ellers mener at have læst et eller andet sted, det kan gå ud over farverne på projektoren), men at projektoren ville larme mere end normalt i eco mode. Er dette noget, I kan bekræfte? Og er det bare mig, der husker forkert mht. det med farverne på projektoren?

3: Nogen der har et link til et godt og billigt projektorophæng, der passer til Z5? Og er det svært at få projektoren monteret til loftet, eller kan man klare det selv uden nogen som helst problemer?

På forhånd tak. :)
Gravatar

#2 filmz-vassago 15 år siden

Nu er det godt nok en ældre post :)

1. Umiddelbart ser det fint ud, i hvert fald til 720p brug, personligt ville jeg nok selv har investeret i et lidt dyrere kabel. Nu skriver de jo selv at det virker, og du kan jo derfor så også holde dem op på det.

2. Nej, ikke hvad jeg ved af. Det skulle gerne være fuldstændig ligegyldigt om den hænger på den ene eller den anden måde. Det er dog vigtigt at de hænger så lige som overhovedet muligt, så den er jævn skarp. Har set flere hvor den er hængt sådan lidt skævt op, og fokus derfor har været ret mystisk. Den skulle ikke gerne støje mere, men det er muligt at du kan høre støjen bedre, ved at den kommer op og hænge et sted, hvor lyden kan virke generende.

3. Den her har jeg fået at vide skulle passe, havde selv en magen til min gamle Z3'er, og den var dejlig nem at justere og hænge op. Det kræver dog et langt bor, da det var nogle seriøs lange skruer med :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: