Gravatar

#11 mvejen 15 år siden

#9 Hehe det var nu også mest for sjov jeg skrev det - min tanke var at der er mange "hvide" scener med i THX 1138, men et dybdegående svar må man sige.
Gravatar

#12 filmz-vassago 15 år siden

Maximal strømforbruget på Plasma er vel ved 100% konstant hvid, men så snart det ikke er tilfældet, må det jo falde drastisk, det må være ret variabelt strømforbrug, der afhænger meget af tv- og filmvaner. Det samme med LCD, hvor justeringen af backlight vel også kan få det til at svinge adskillige procent. Indretning af rummet må også en væsentlig faktor, hvis man kan mørklægge mere, så er behovet for lysstyrken måske heller så stor :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#13 Scherlund 15 år siden

#10 Har du ikke et Toshiba LCD eller har jeg bare misset at du har købt plasma?

#11 Regnestykket er også mest for sjovt.

#12 Ja forbruget afhænger meget hvad der bliver vist på skærmen. Justering af backlight har selvfølgelig noget at sige. Men det er normalt noget man bare indstiller en gang, da dynamisk backlight normalt ødelægger mere end det gavner.

Måske man skulle få fat en strømmåler igen så man kunne måle mindste forbrug, gennemsnitlig samt maksimum. Kunne faktisk være lidt sjovt at se hvor stort et område et plasma kan forbruge over.
Gravatar

#14 ks 15 år siden

Indrømmet, jeg har et Toshiba LCD. Troede du kommenterede på både LCD og Plasma. Jeg vil så undlade at glæde mig over en mørk scene, næste gang jeg ser den :)
Gravatar

#15 filmz-vassago 15 år siden

#13: Jeg kender mange der justerer det alt afhængigt af lysforholdende - det dynamiske ville jeg også slå fra - men det ville jo så også betyde, at jeg skulle indstille det forskelligt til at se film om morgen og aftenen, og udfra om der er noget modlys, reflektion eller andet, så man kan ramme et nogenlunde sort- og alm. farve-niveau.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: