Ja, jeg er sgu ikke så fiks til det der med computere, men jeg ved da, at det kan lade sig gøre at se tv over sin computer. Spørgsmålet er bare hvordan, men det er der vel en eller anden herinde, der må kunne svare mig på.
Sagen er den, at jeg gerne vil kunne se f.eks. VM i hjemmebiffen, men der er MEGET langt fra mit antennestik til min projektor, så det vil helt klart bedst kunne betale sig for mig at koble min bærbare til i stedet.
Men hvad er forudsætningerne for, at det kan lade sig gøre?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Hvis der er en kanal der sender det via nettet, altså streaming, så kan du klare det på den måde. Alternativt kan du benytte et tv-kort eller evt. en af de nye DVT-B tuner/antenner som man kan få til computeren.
Forskellen er selvfølgelig at med DVT-B tuneren, modtager du signalet digitalt og så skulle det gerne være en del pænere.
Det er faktisk blevet ret simpelt med digitalt-tv - hvis du altså bor i sendeområdet. Du skal bare have et videokort - til laptop enten via et pcmcia/cardbus, eller USB.
Det sættes så i, softwaren installeres, og du kan så trække det ud via dit RGB/DVI stik.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Har lige en lille tilføjelse :) Hvis det er for at se TV på projektoren, og primært VM - så kan du jo overveje om TDC eller Stofas kommende HD-løsning måske er noget.
Takker for alle svarene - jeg kaster mig ud i det.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#1 filmz-yoshimura 18 år siden
Sagen er den, at jeg gerne vil kunne se f.eks. VM i hjemmebiffen, men der er MEGET langt fra mit antennestik til min projektor, så det vil helt klart bedst kunne betale sig for mig at koble min bærbare til i stedet.
Men hvad er forudsætningerne for, at det kan lade sig gøre?
#2 filmz-Kadann 18 år siden
Forskellen er selvfølgelig at med DVT-B tuneren, modtager du signalet digitalt og så skulle det gerne være en del pænere.
#3 filmz-vassago 18 år siden
Det sættes så i, softwaren installeres, og du kan så trække det ud via dit RGB/DVI stik.
#4 filmz-vassago 18 år siden
http://www.digi-tv.dk/
#5 filmz-vassago 18 år siden
http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1335
#6 filmz-Kadann 18 år siden
Pinnacle
Den kan købes til omkring 400 kr., men det siges at den har problemer med undertekster på DR og TV2.
#7 Razzia 18 år siden
#8 filmz-yoshimura 18 år siden