Jeg har som bekendt netop fået foræret sådan en her
Nu har jeg set et par film på den og jeg kan se at den laver nogle lidt mærkelige hak når jeg kører Reg 1 film. På almindelige Reg 2 dvd er der ingen problemer. Hakkene er mest tydelige i panoreringer eller andet hvor hele billedet flytter sig, og jeg gætter på at det må have et eller andet at gøre med frameraten.
Er der nogen der kan komme med en nærmere forklaring eller måske endda en løsning?
Hvordan er amerikanske dvd'er kodet. Ligger de som 30p eller 60i eller hvordan virker det? Kunne det være en løsning hvis jeg fandt mig en dvd-afspiller med Progressive Scan?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Det er helt sikkert fordi den ikke slår over til NTSC automatisk. Min dvd-afspiller laver også mærkelige hak i panoreringer hvis jeg ikke manuelt slår den over på NTSC i stedet for PAL.
Amitech oplyser ikke på deres egen side om tv'et understøtter NTSC. De har helt udeladt den del af specifikationerne på lige netop det tv. Men hvad jeg lige hurtigt kunne finde hos andre forhandlere så understøtter det ikke NTSC. Om det kan løses ved at sætte din afspiller til at smide signalet ud i PAL60 aner jeg ikke. Ved heller ikke om afspilleren kan, da Pioneers side ikke vil lege med mig lige nu.
Jeg tror ikke den afspiller kan særligt mange tekniske ting. Der burde være et expert mode på sådan nogen, hvor man kunne indstille ALTING. Det samme gælder i øvrige fjernsynet. Tror jeg vil skrive og bitche til Amitech.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#1 gi-jones 17 år siden
Nu har jeg set et par film på den og jeg kan se at den laver nogle lidt mærkelige hak når jeg kører Reg 1 film. På almindelige Reg 2 dvd er der ingen problemer. Hakkene er mest tydelige i panoreringer eller andet hvor hele billedet flytter sig, og jeg gætter på at det må have et eller andet at gøre med frameraten.
Er der nogen der kan komme med en nærmere forklaring eller måske endda en løsning?
Hvordan er amerikanske dvd'er kodet. Ligger de som 30p eller 60i eller hvordan virker det? Kunne det være en løsning hvis jeg fandt mig en dvd-afspiller med Progressive Scan?
#2 filmz-Kadann 17 år siden
Du kan ikke linke direkte fra Amitechs hjemmeside, man får bare forsiden.
Skriv modelnummeret i stedet. :)
#3 Corgan 17 år siden
#1:
Det er helt sikkert fordi den ikke slår over til NTSC automatisk.
Min dvd-afspiller laver også mærkelige hak i panoreringer hvis jeg ikke manuelt slår den over på NTSC i stedet for PAL.
#4 gi-jones 17 år siden
#3: Jeg har tænkt i de retninger, men min dvd-afspiller har ikke mulighed for at indstille det. Pioneer DV-470
#5 filmz-Kadann 17 år siden
Ah, det virker, når man har valgt sprog.. my bad. :)
#6 Scherlund 17 år siden
#7 gi-jones 17 år siden