Gravatar

#11 wiseguy 16 år siden

Ka dårligt huske det, men det mener jeg!! vi stoppede efter et par afsnit af sæson 3, fordi det hele bare blev for ensformigt.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#12 icetea 16 år siden

Det var da øv i ikke synes om den, nå men sådan er det jo :P
Gravatar

#13 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 10 Sæson 2 er afgjort seriens bedste. Historien er god, der spilles godt og der er stadig en del overraskelser der bliver afsløret - Jo - den kan du roligt gå i gang med :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#14 gi-jones 16 år siden

Nu er jeg halvvejs igennem S2 selvom jeg egentlig havde opgivet, og må sige at jeg pludselig blev overrasket. I de sidste 3 afsnit jeg har set er det som om hele serien lige pludselig har ændret stil og tempo fuldstændig. Det klæder den, håber de holder det.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#15 icetea 16 år siden

Efter min mening synes jeg de holder stilen sådan set hele vejen igennem :), men mange synes at det går nedad fra sæson 3. Jeg synes dog derimod at sæson 3 er en af de bedste.
Gravatar

#16 NightHawk 16 år siden

# 14 -

Jeg synes modsat mange, ser det ud til, at Alias er top undeholdning næsten hele vejen igennem sine 5 sæsoner. De tre første er alle, imo, helt forrygende og holder et højt niveau og højt tempo. Sæson 4 er derimod lidt længe om at komme igang, men blir rigtig god fra afsnit 9 af og frem til den store finale, hvor sæson 4's andet "problem" dukker op. For med finale afsnittet ku' man sagtens argumentere for, at J.J. Abrams mister sit touch til sin spy/action/thriller formel, når han i stedet vælger at lave noget, der bedst kan beskribes som et horror/apocalyptisk showdown. Jeg kan ikke ligefrem påstå, at det på nogen måde er kedelig eller kiset lavet, for det er det langtfra, men tonen virker lidt malplaceret. Jeg har et noget ambivalent forhold til den finale, selv om det, når alt kommer til alt, er ret fedt lavet.

Først i sæson 5 syntes jeg, at man kan snakke om rigtige problemer for "Alias". Handlingen virker forceret og og der blir introduceret for mange nye ansigter på for kort tid. Jeg ku' fx. godt ha' tænkt mig, at ha' set meget mere med både Balthazar Getty og Amy Acker. Desuden har det store plot som har kørt igennem serien allerede nået sit klimaks i sæson 4' afslutning og derfor virker indragelsen af det element i sæson 5 noget søgt. Der blir aldrig rigtig interessant, ligesom Arvin Sloanes karakter også må siges at virke ret overflødig.

Desuden er der et sideplot med Michael Vaughn, som er svært at acceptere og en afslutning der, trods en sjov detalje i aller sidste frame, ikke er helt optimalt udført.

Allround, selvom opskriften blir genbrugt med folk der skifter side og hemmelige afdelinger der bekriger hinanden, mens Sydney Bristow og co. tar planeten rundt på utallige missioner, ja så synes jeg faktisk aldrig det går hen og blir kedeligt at se på. Eneste kritikpunkt jeg har ang. seriens gentagelser, er gadgetmanden Flinkmans mumlen løs mens de andre sidder med stoneface og kigger gustent på ham. Det blir noget anstregende i længden. Dog er det ikke noget, der på nogen måde ødelægger de forskellige afsnit.

Samlet set vil jeg gi' "Alias" : sæson 1-5, en score på 4/6 og altså klart en serie der er værd at eje.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#17 DarkLight 16 år siden

#16, jeg er helt enig. Var meget underholdt hele vejen igennem. Tror også der ligger en anmeldelse et eller andet sted :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#18 icetea 16 år siden

Også næsten enig, dog mener jeg at det var interessant hele vejen igennem, selvom der dog går lidt "tabt" i sæson 5, hvor, som du selv siger, bliver introduceret nye personer, og man når ikke helt at få nok at vide om dem. Synes heller ikke at situationerne med Marshall bliver for "angstrengende", han er en genial skuespiller og gør det perfekt imo :).

Så er jeg heller ikke enig i karakteren :D jeg ville nok selv give 5,5 eller 6/6, som jeg har sagt en del gange, synes simpelthen den serie er så genial :) især de første 4 sæsoner.

Og jeg savner virkelig at se skuespillerne i Alias spille overfor hinanden, næsten alle spiller deres roller næsten perfekt og det er/var en fornøjelse at se på.
Gravatar

#19 tiany 16 år siden

Jeg er vild med Alias så jeg bakker fuldt op omkring nummer #16
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: