Gravatar

#1 filmz-S_Dalsgaard 15 år siden

Jeg har skrevet en anmeldelse af The Big Bang Theory - The Complete First Season på R1 DVD inde på min side www.tvserie-guiden.dk og tænkte at det måske kunne interesserer nogen herinde.

Det er første gang jeg har skrevet en anmeldelse, så hvis i kigger på den, må i meget gerne komme med kommentarer til opsætning, indhold, og den slags.
www.tvserie-guiden.dk - Blog om TV-serie nyheder
Gravatar

#2 Spanner 15 år siden

9/10?

Jeg så de første 5-6 afsnit af serien, og jeg var mildest talt ikke imponeret. Det føltes om en regression til 90ernes sitcoms med opstillede jokes og dåselatter, så alle ved, hvornår man skal grine.

Efter mesterlige komedier som The Office, Scrubs, Curb Your Enthusiasm (og klonen Klovn), My Name is Earl, Arrested Development og Flight of the Conchords, så krummer jeg tæer hver gang jeg ser denne aldrende serieform på sendefladen. Serier som denne og f.eks 'Till Death ville skulle helt op på de højeste omdrejninger hos forfatterholdet, hvis de skal holde mig fanget.

Jeg kan heller ikke rigtig se, hvordan seriens udvikling skal kunne holdes frisk, hvis den får flere sæsoner, uden at der skal ændres radikalt i miljøet.

5/10
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 Spanner 15 år siden

Til hjemmesiden generelt:

Fint tiltag. Det er fint, at få overblik over alle de mange serier, der konstant pumpes ud fra Staterne.

Lidt flueknepperi:
Den bestemte form af ordet 'Indlæg' hedder 'Indlægget' og ikke 'Indlæget'
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#4 filmz-S_Dalsgaard 15 år siden

#2 - Jeg vil give dig ret i at dåselatteren er lidt overvældende af og til, men jeg kan leve med det, og en gang imellem, synes jeg i hvert fald, er det dejligt med lidt hjernetom underholdning og serien taler utroligt meget til min indre nørd.

#3 - Der er intet galt i at kneppe fluer! Jeg skal prøve at huske det i fremtiden. (Jeg plejer at sende mine indlæg igennem Word's stavekontrol inden jeg sender dem ud, men det er ikke altid jeg får det gjort).

Tak for jeres kommentarer
www.tvserie-guiden.dk - Blog om TV-serie nyheder
Gravatar

#5 Spanner 15 år siden

Det skal tilføjes, at jeg bestemt også har den nørdede referenceramme til at være inde i alt, hvad de taler om i serien, men jeg er af den overbevisning, at hvis noget er "hjernetomt", så kan jeg lige så godt bruge min tid på noget andet end at stirre blankt ind i fjernsynet, og grine hver gang dåselatteren lyder.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 filmz-S_Dalsgaard 15 år siden

Det kan der jo være noget om. Og jeg er så åbenbart blind, det er først nu jeg ser at begge kommentarer er fra dig!
www.tvserie-guiden.dk - Blog om TV-serie nyheder
Gravatar

#7 DarkLight 15 år siden

Jeg synes det er et rigtig godt tiltag. Mere af det! Jeg æder også stort set alle de serier der kommer ud derovre. Eller i hvert fald, dem jeg synes er interessante. Og hvad skulle der så til for at jeg ville følge siden? :)

- Bedre oversigt over hvad næste uge bringer. Hvad skal ses i den kommende uge, og hvad anbefaler du?
- Flere anmeldelser og sammenhæng. Skriv din mening, hvor gang der har været et afsnit. Hvad angår sammenhæng, så skriver du om f.eks Californication og Privileged, og begge shows er begyndt at sende, men det har du ikke nævnt? Eller hvad de synes om de afsnit?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#8 filmz-S_Dalsgaard 15 år siden

Mange tak for kritikken DarkLight.

Med hensyn til dine punkter:
- Den med oversigten har jeg tænkt på. Jeg har endnu ikke helt fået alt det med jeg gerne vil, men meningen er at lave en form for kalender i sidebaren hvor man kan se hvad der kommer hvornår - det kunne være dejligt når serierne begynder at holde pauser i helligdagene. Jeg skal bare lige have fundet et wordpress plug-in der passer.

- Anmeldelser skal der nok komme flere af. Jeg er selv rimeligt tilfreds med hvilke punkter jeg har med, så nu er det bare at få dem skrevet.

- Jeg har tøvet lidt med at anmelde nyligt sendte afsnit. Jeg skal lige finde den rigtige måde at skrive min mening uden at komme med for mange afsløringer om handlingen. Jeg har travlt med at se hvordan de gør det andre steder, og så håber jeg at det kan læres.
www.tvserie-guiden.dk - Blog om TV-serie nyheder
Gravatar

#9 DarkLight 15 år siden

Countdown er denne ok:
http://wordpress.org/extend/plugins/countdown-time...

Udover det, så kan IGN's tv sektion, myepisodes.com og couchcritics.com anbefales.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#10 filmz-S_Dalsgaard 15 år siden

Jeg bruger selv www.pogdesign.co.uk til at finde tider for afsnit.

Jeg regnede med at lave kalenderen så dags dato blev vist i side baren med dagens afsnit (start-tidspunkt, kanal, osv) og så et link til at se hele måneden. Jeg sidder og eksperimentere med Events Calendar og Calendar.
www.tvserie-guiden.dk - Blog om TV-serie nyheder

Skriv ny kommentar: