Gravatar

#1 Nicki52 14 år siden

Har I læst om den nye tv-serie "Borgen" med Sidse Babett Knudsen og Mikael Birkkjær i hovedrollen. Det er politiker Søren Espersen der har skrevet karakterene og Adam Price der skriver manuskriftet. Søren Kragh-Jacobsen er en af instruktørene. DRs dramachef håber det bliver den danske version af "Præsidentens mænd".

Læs mere...
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#2 lagoni 14 år siden

Søren Espersen har ikke noget med serien at gøre...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#3 Nicki52 14 år siden

"DR’s kommende tv-serie ’Borgen’ har en ung kvindelig muslimsk politiker i hovedrollen, som bærer tørklæde og kæmper mod omgivelsernes fordomme.

En anden hovedkarakter er den CO2-interesserede idealistiske journalist, som regeringen frygter vil afsløre deres komplot.

En tredje karakter er en led og kold heks, der lefler for den dårlige smag og prøver at gøre livet surt for landets indvandrere.

Det er i hvert fald det persongalleri, Søren Espersen fra Dansk Folkeparti har skrevet til DR’s kommende dramaserie i et debatindlæg i Politiken i weekenden.
"
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#4 Highland Park 14 år siden

Hvis du læser Espersens debatindlæg, vil du forstå, hvad det drejer sig om:
http://politiken.dk/debat/article675781.ece skrev:
P.S.: Skulle du, Ingolf Gabold, komme i bekneb for flere arketyper, er jeg også her leveringsdygtig. Også når det gælder plottet, vil jeg hurtigt kunne rable noget af mig. Jeg gør det med glæde – og er med garanti langt billigere end dine sædvanlige røde lejesvende ...


I øvrigt hedder det "manuskript" - ikke "manuskrift".
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 Spanner 14 år siden

Nicki52 (3) skrev:
i et debatindlæg i Politiken
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 Yoda 14 år siden

Nej, Espersen har absolut intet med serien er gøre. Han er blot muggen over, at DR's dramaserier er - ifølge Espersen selv - ret røde.

Det, Espersen har forsøgt, var at forudsige et persongalleri, som han er sikker på vil optræde i "Borgen".
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#7 Nicki52 14 år siden

Highland Park (4) skrev:
I øvrigt hedder det "manuskript" - ikke "manuskrift".

Jeg har altid sagt og stavet det med "f", men så vil jeg vænne mig til at sige og skrive det med "p".
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: