Gravatar

#1 NightHawk 16 år siden

Ja så startede Californication med goe gamle David Duchovney i onsdags på TV2, (kommer 21.20) som supisseren, gavflaben og ladykilleren Hank Moody i en herlig sorthumoristik stil, hvor alt og alle får en mavesur kommentar med på vejen.

Jeg var vild med stilen og den grovkornede dialog samt Duchovneys laid back attitude og klappede højlydt, da han satte en provokerende nar med en mobiltelefon på plads i biografen. Var også godt tilfreds med Natasha McElhone som ex'en og Madeiline Martin som Moodys, rap i replikken, teenagedatter.

Dog håber jeg på, selv om det ikke er noget jeg fandt negativt for øjet hehe, at der kommer lidt mere kød på de næste historier, så det ikke blot blir Hank Moody der ligger og dusker til højre og venstre i for mange scener.

Hvad synes i andre om stilen, humoren, skuespillet osv. ?
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#2 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Jeg kan kun tilslutte mig din begejstring. Det er paa tide vi fyre fik en serie, som damerne havde "Sex and The City" :)

Har nu set seriens 12 afsnit 2 gange og blev godt underholdt hvergang, for den rammer og rammer haardt paa mange omraader, ingen kan foele sig sikre om paa tros af hvad der sker kan man ikke andet end holde af fyren for han har jo et godt hjerte.

Jeg vil ikke afsloere hvad der sker i de kommende afsnit, men jeg er sikker paa at Hr. og Fru Danmark der ellers er vant til sitcoms med plastic daaselatter nok skal faa deres kaffe og kage galt i halsen mere end engang, foer det sidste afsnit er loebet over sskaermen.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#3 filmz-Bruce 16 år siden

Det er den mest værdige arvtager til Deadwood siden ... Deadwood!

Jeg har aldrig brudt mig særligt om Duchovny, men det har ændret sig på 31 minutter. Han er herligt inde i rollen som Hank og han er ikke så forfængelig at han ikke tør udstille sig selv. Love it!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 NightHawk 16 år siden

# 2 -

Ja, du havde helt ret med Sex and The City sammenligningen, som du skrev sidst. Humoren er præcis ligså fræk/sjofel og dialogen ligeså direkte in your face. Og Hank Moody lægger bestemt ikke fingrene imellem må man sige, hvilket åbningscenen og senere den arrangerede date, er perfekte eksempler på. Herlig og befriende upolitisk korrekt tone de har valgt, imo. :)

Og Moody's gode hjerte, som du siger, ses godt illustreret i hans forhold til ex'en som han elsker at provokere, (omvendt elsker hun så også, at han provokere hende) og ikke mindst den promte måde han reagere på, da datteren er ude på dybt vand til festen til sidst.

Kommer der flere afsnit/en sæson mere, eller er det kun blevet til de 12 afsnit ?

# 3 -

Hvaba'! Vil det sige, at du ikke ku' li' ham som Fox Mulder ? Det nærmer sig jo helligbrøde. ;)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#5 Wrangque 16 år siden

Jeg hopper også på vognen med tilhængere!

Faldt tilfældigt over serien da jeg zappede rundt og ramte TV2 Norge som har vist den i et par uger nu.
Det første jeg så var "hende den unge fra Alletiders Barnepige" humpe Fox Mulder og så var jeg solgt!

Men naah... udover humperiet er det et ganske underholdende show. Glæder mig bare til at se om den byder på andet end en flabet og humpende Duchovny.

Gravatar

#6 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 4 Indril nu er der kun blevet vist 12 afsnit, men serien har faat lov til at lave en season mere og er den lige saa fed lover det godt :)

Det gode ved serie er jo ogsaa birollerne, som fx hans meget selvglade og frustrerede ven, som ikke lige frem er heldig, men mere om det naar du har set lidt flere afsnit - he he ... you know why Bruce ;o)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#7 Spanner 16 år siden

Det er en virkelig underholdende og original serie. Hank Moody er den største champ på TV siden Al Swearengen.

Tidligt i serien forløbet var den en bobler som den bedste nye serie i år, men den holdt fuldt ud hele sæsonen igennem, så den fik vristet 1. pladsen fra Flight of the Conchords
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#8 NightHawk 16 år siden

# 6 -

Det lyder godt med endnu en sæson. Fedt at se at der stadig er plads på tv-skærmen til en serie som "Californications". :)
Gravatar

#9 filmz-bullettooth 16 år siden

Missede desvære første afsnit, men hoppede med på vognen i dag....og sikke en tur.....HAHA! fed humor, og en oplagt Duchovny. Den får sku en thumps up herfra....
--------- for rent ---------
Gravatar

#10 DarkLight 16 år siden

Glad for at se andre også kan lide serien :) Hele sæsonen holder selvom sex'en aftager. Men det skal selvfølgelig ikke kun være det som driver serien :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: