Gravatar

#1 OxxY 13 år siden

Nå hvad syntes i så?
Personligt syntes jeg at castingen har været usædvanligt framgragende. Specielt børnene er godt castet, jeg hader normalt børneskuespillere, men lige her har de altså ramt plet.

"Ahh, the things I do for love" :)
Gravatar

#2 Nicki52 13 år siden

Jeg synes serien er godt castet, godt skrevet og godt instrueret. Det lidt svært at holde styr på karakterene, men den er så godt klippet, man hurtig glemmer. Kan godt lide Nikolaj Coster-Waldau og Dar Salim er som de eneste danskere. Dar Salim har ingen replikker i første sæson.

Jeg synes ham den Viserys er lidt ond mod sin Daenerys. "Jeg vil lade Khal Drogo og hans mænd, selv deres fyrre heste kneppe dig, så vi kan komme hjem igen." Hvad har hun gjort dig siden hun skal lide. Det som du selv har været der.
Jeg forstår ikke at forkortelsen af Eddard er Ned.
Og til sidst hvor Nikolaj boller med sin tvilingesøster, Dronning af de syv kongerier, smider han Bran ud fra tårnet. Han er en meget kold person.


Det er nogle svære navne.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#3 OxxY 13 år siden

Mit eneste kritikpunkt er nok at de ikke bruger navnene nok, specielt syntes jeg Theon og Robb er svære at skilde i første afsnit (Theons navn bliver måske enda ikke engang nævnt?). Så hvis man ikke har læst bøgerne kan jeg forestille mig de første par afsnit bliver lidt svære at sluge, fordi det er svært at hitte rede i karakterene, men så må man jo lige se dem en ekstra gang, det er den ihvertfald flot nok til :D

Og ja Viserys er lidt en fandens karl :p "You don't want to wake the dragon do you?"

Det der Edderd/Ned er nok de amerikanske rødder der spiller ind, de har det jo med at kalde folk noget helt skævt, f.eks William bliver til Bill etc.

Og til sidst, syntes jeg Nicolaj gør det fantastisk som Jamie allerede nu, bliver vildt fantastisk at følge ham senere i serien!
Gravatar

#4 Nicki52 13 år siden

#3
Hvem er Theon?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#5 OxxY 13 år siden

Ham knægten der er på alder med Robb, han er f.eks. med til middagen og hvor de finder ulvene, og måske også hvor Brann træner med buen. Det er Theon Greyjoy, vi skal nok stifte mere bekendtskab med ham senere. Tænkte nok de havde glemt at introducere ham. :p
Gravatar

#6 OxxY 13 år siden

http://viewers-guide.hbo.com/game-of-thrones/#!/guide/houses/ er en guide over husene og deres family tree her hvis man vil være lidt mere sikker i hvordan folk er relateret til hinanden.

GRAH lorte films og lorte url tags, virker fanme aldrig. Oh well, copy paste you must!
Gravatar

#7 elwood 13 år siden

Hehe havde det lidt på samme måde med The Wire, da jeg lige startede ud med den, alle de forskellige navne.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 OxxY 13 år siden

Ja det var sku også lidt hårdt. Var glad for jeg havde set før, da jeg så en med kæresten, fordi så kunne man svare på "hvem er det nu han er?" etc. :P

Jeg håber dog de bruger navnene lidt mere i de kommende afsnit så folk kan blive komfortable med dem, mange af hovedpersonerne blev jo nævnt ved navn 1-2 gange, hvilket er lidt lidt når der er SÅ mange at holde styr på her i starten.
Gravatar

#9 Nicki52 13 år siden

#8
Nogen af navnene skal man lide øve sig på, så man kan sige det. Jeg er ikke tvivl om de forskelliges rolle, men navn.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#10 Nicki52 12 år siden

Hold kæft, andet afsnit blev bedre. Men der fandme meget sex og vold med. Nikolaj så man næsten ikke.

Også den spændende slutning, tror der kommer ballade. Men der var en ting jeg ikke forstod. Eddard og Robert tager et eller andet sted hen, og efter scenen med Arya og Joffrey, så de lige pludselig hjemme. Og hvor er Catelyn? Jeg har aldrig kunnet lidde Joffrey.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: