Gravatar

#11 evermind 14 år siden

Jeg kigger med, den dag der kommer en serie, der hedder "Lie with Me".

(Sorry for det fuldstændig ligegyldige indlæg, Skeloboy, det må være varmen på det seneste ...)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#12 Skeloboy 14 år siden

#11 - hehe

#8 - det gør den lørdag nat

Søndagens episode var faktisk god nok...tror godt den kan holde en sæson...

Og det med han kan læse de små ryk, den stemmer fint overens med virkeligheden(men ok, derfor behøver det ikke virke på TV)
Gravatar

#13 wimmie 14 år siden

Hmmm...måske en serie man skulle tjekke ud?
Synes bare det er lidt ærgeligt at mange af disse krimiserier nærmest har en standard-formular de følger og ofte et lidt kliche-agtigt persongalleri.

Men jeg elsker generelt krimi og Tim Roth har altid været cool - og jeg mangler en ny serie at følge med i :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#14 elwood 14 år siden

Savner noget modstand til Tim Roth's figur

Han kan jo aflæse alle, og hende den nye de fik ansat i starten, hun er ike ked af og sige det, hun vil ikke indgå i et forhold fordi hun vil kunne se om manden lyver og bla bla.

Nu siger jeg ikke det her er en superhelt skildring, men jeg savner lidt en arch nemesis til Tim Roth 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15 BN 14 år siden

Jeg synes, det er et lidt spinkelt grundlag for en serie, alt det der med ansigtsudtrykkene. Ingen tvivl om, at mangt og meget virkelig KAN aflæses fra en persons mimik. Men det har med garanti også sine begrænsninger, bl.a. fordi der findes mennesker som fra naturens hånd har ret livløse/udtryksløse ansigter, ligesom der findes dygtige løgnere og ... ja, skuespillere.

Eksempel: Ville en ekspert fra det virkelige person kunne aflæse ud fra Tim Roth's ansigt, at det bare er en rolle han spiller, og at han i virkeligheden ikke kan de ting han gør i serien eller har den baggrund, han har i samme? ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#16 elwood 14 år siden

Keanue Reeves må være den fødte Løgner!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 BN 14 år siden

elwood (16) skrev:
Keanue Reeves må være den fødte Løgner!


*LOL*
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#18 filmz-jonasgr 14 år siden

Indtil jeg så første udsendelse troede jeg faktisk at der var tale om en dokumentarserie. Den måde som TV2 reklamerede for den, fremstod det som om at det var en eller "virkelig" person som havde specielle evner.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#19 Skeloboy 14 år siden

#18 - det bygger over en virkelig person...og evnerne er ikke specielle, alle kan lære dem
Gravatar

#20 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg tvivler på alle kan lære det. Jeg er godt klar over at man kan se om nogle lyver på nogle områder, men serien tager vist et par kunstneriske friheder på mange områder. Med andre ord, den er vist meget løst baseret på en virkelig person.

Principielt kan alle lære det. Principielt kan folk lære alt. Alle kan f.eks også lære at illusionere ligesom David Copperfield, men jeg vil stadigvæk våge at påstå at man skal være bygget af noget specielt for at kunne gøre det. Det samme gælder Derren Brown som kan læse folks tanker. Alle kan principielt lære det, men man skal stadigvæk være speciel for at kunne fuldføre det.

Man kan f.eks. umiddelbart også godt snyde en løgndetektor men man skal alligevel have nogle specielle evner for at gøre det.

"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: