Ville lige gøre opmærksom på at tv2 fra fredag begynder at sende "Detektiv Monk" (eller bare "Monk") som er en amerikans komedie serie med et utal af Emmy og Golden Globe awards bag sig.
Har ikke set det selv endnu, men har udelukkende hørt gode ting om det. I for one am gonna check it out!
”Detektiv Monk” handler om den excentriske Adrian Monk, der er alt andet end en ganske almindelig kriminaldetektiv. Ikke alene er han en legende inden for sit fag på grund af sine særlige skarpsindige evner og fotografiske hukommelse. Han slås samtidig med diverse fobier og tvangshandlinger, som har det med at komme på tværs.
Han kæmper for at holde sine neurotiske tendenser ét skridt fra livet, mens han assisterer ved opklaringen af en række krævende sager, og samtidig leder han efter spor, som kan føre til opklaringen af det tragiske mord på hans elskede kone Trudy.
Jeg har kun set 3 afsnit spredt over en sæson, så jeg ved ikke om det er grundlag nok til at give en retfærdig vurdering, men det har godt nok været en banal omgang. Plotmæssigt har der ikke været mere at komme efter end en omgang Dukes of Hazzard eller Baywatch. Monk er i mangel af bedre forklaring, Dragnet (filmen med Dan Akroyd) møder Columbo - bare uden at kunne nå Columbo til sokkeholderne. Måske mine forventninger har været for store.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Jeg blev også ret skuffet over de tre første afsnit og droppede den derfor. Kan kun være enig med vassago i, at det var en banal omgang. Jeg blev ikke fanget en eneste gang, og kan slet ikke interesse mig for Monk eller nogen af de andre personer i serien.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Jeg har også kun set et par afsnit spredt over en sæson og syntes det virkede som en 'ok' serie. Det kørte jo på TV2 Charlie tidligere og det passede meget godt ind i hvad jeg ville forvente derfra; den var hyggelig, uskadelig, lidt kedelig og voksen. Fin serie, men ikke noget der kunne fastholde mig.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Jeg syntes udgangspunktet for historien virkede interessant, men da det bare udviklede sig til det sædvanlige "fang forbryderen" i første afsnit, mistede jeg hurtigt interessen.
Det kunne også have været interessant, hvis seriens bagmænd rent faktisk havde taget hans sygdom seriøst, og indkorporeret det på mere original vis i historien, i stedet for det sædvanlige "ha ha - se han er gak" vi fik.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#1 Wrangque 16 år siden
Har ikke set det selv endnu, men har udelukkende hørt gode ting om det. I for one am gonna check it out!
”Detektiv Monk” handler om den excentriske Adrian Monk, der er alt andet end en ganske almindelig kriminaldetektiv. Ikke alene er han en legende inden for sit fag på grund af sine særlige skarpsindige evner og fotografiske hukommelse. Han slås samtidig med diverse fobier og tvangshandlinger, som har det med at komme på tværs.
Han kæmper for at holde sine neurotiske tendenser ét skridt fra livet, mens han assisterer ved opklaringen af en række krævende sager, og samtidig leder han efter spor, som kan føre til opklaringen af det tragiske mord på hans elskede kone Trudy.
#2 Spanner 16 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#3 thomaxz 16 år siden
#4 filmz-vassago 16 år siden
#5 rockysds 16 år siden
#6 lagoni 16 år siden
#7 chandler75 16 år siden
Det kunne også have været interessant, hvis seriens bagmænd rent faktisk havde taget hans sygdom seriøst, og indkorporeret det på mere original vis i historien, i stedet for det sædvanlige "ha ha - se han er gak" vi fik.