Gravatar

#1 Æsop9000 13 år siden

Hej, forhåbentlig kan nogle af jer huske denne quiz som jeg mener kørte på DR i slutningen af 80erne.

Jeg kan ikke huske hvad programmet hed og i hvilken sammenhæng det var. Men jeg kan huske at programmet havde computerprogram eller spil: en stor flippermaskine/pindball maskine, hvor seerne kunne ringe ind og spille med i spillet.

Seerne skulle råbe "FLIP" hver gang de ville have de der metal-tingester i bunden til at slå til bolden. Og på grund af det var firserne så var maskinen ikke god til at genkende et "flip" så halvdelen af gangen virkede det ikke.

Min bedste teori var at dette spil ("flipper" som det blev kaldt) var en del af DR´s "Super-Chancen" fra 1988. Da tv-stationer godt kan lide at putte andet underholdning ind i programmet for at det er underholdende hele aften - på samme måde som at spillene Isbjørnen "Oswald" (senere super-oswald) og skærmtrolden Hugo var en vigtig del af Eleva2ren på TV2 i starten af 90erne.

Er der ved hvad programmet hed hvor dette spil var en del af, eller har anden info om det/kan huske det?
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der

Skriv ny kommentar: