Jeg blev også lokket med på vognen forleden efter alle jeres lovord. Jeg blev ikke decideret skuffet, jeg undrede mig blot over, at I synes den er så fed!! Helt klart modigt at starte med så kedeligt et afsnit! (konen faldt i søvn efter 20. min.). Castet er dog velspillende, så den får lige chancen med et par afsnit mere.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Lige efter, at den fremragende "The Wire" forsvandt( ret pludseligt) fra TV2's sendeflade for nogle uger siden, skrev jeg til TV2 for at få lidt klarsyn over sagerne. Dengang fik jeg at vide, at serien bare holdt pause.
Desværre modtog jeg i dag denne mail:
En hurtig opfølgning på vores tidligere korrespondance..
Jeg skal beklage, at der har været forvirring om udsendelse af serien "The Wire". Serien blev stoppet fra sit oprindelige sendetidspunkt klokken 22.50 / 23.25 , fordi serien ikke kunne tilstrækkeligt mange seere og tilstrækkeligt høj seerandel.
Nu har TV 2s programplanlægning dog fundet mulighed for at få serien tilbage i programplanen - dog først ved 01-tiden om natten.
Det næste afsnit sendes - som det fremgår af tekst-tv side 327 - torsdag 27. marts. Sendetidspunktet bliver klokken 01.00 (altså natten mellem torsdag og fredag). Læg mærke til, at ugens afsnit ikke genudsendes sent søndag, som det tidligere var tilfældet.
Jeg håber, at du på en eller anden måde vil have mulighed for fortsat at følge serien.
Æv! Jeg får ærligt talt svært ved at fortsætte med at se serien. Torsdag nat, færdig klokken 2 - med en fuld skoledag lige efter. Og heller ingen genudsendelse. Selvom det selvfølgelig er glædeligt, at serien overhovedet kommer tilbage på skærmen.
Og det gør dens så også med rimelig kort varsel. Nyt afsnit i morgen. "The Wire" kan ikke ses på det officielle program på tv2.dk, men den skubber altså det programsatte "Juryen" ud.
Men det, jeg næsten græmmer mig mest over, er, at i en tid, hvor programmer som "Vild med Is", "Varm på Dans" og "X-factor" tiltrækker bunker af seere, kan fantastisk tv som "The Wire" ikke finde et stort nok publikum til at fortsætte på et nogenlunde realistisk tidspunkt. Og at det er blevet udskiftet af et program som "First 48", får mig kun at sukke dybere.
Så er der kun for at smide en masse penge efter dvd-boksene :| Hvilket måske egentligt ikke lyder så dårligt endda...
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Jeg er chokeret, men egentlig ikke overrasket. Jeg opfordrede kæresten og vennerne til at give serien en chance, og alle steder faldt den igennem. Det er desværre åbenbart et lille intellektuelt fåtal af os, der har fordelen at kunne sætte pris på sådan en lille perle :)
Hurra for, at HBO i det mindste få lavet 5 sæsoner til en - tilsyneladende - lille nichedel af tv-kiggerne.
Dog er det skuffende, at TV2 ikke har nerverne til i det mindste at vise hele første sæson. Det ville være retfærdigt overfor dem, der nu engang er kommet ind i serien. Istedet sender de nu et eller andet lort, og efterlader The Wire's få - men garantret - trofaste seere ude i kulden med hænderne i klemme, for - jaaa - 1.00 er et vanskeligt tidspunkt for langt størstedelen af befolkningen. Skidt TV2, skidt. Hvis i vil tage en chance, så have i det mindste respekten overfor jeres seere at holde den hele vejen igennem, og hvis ikke - så 1) hold jer til sikkert lort a la Varm på Dans eller 2) lav en form for markedsundersøgelse, så I ikke lokker en masse seere ind i en serie, de ikke kan få en ordentlig afslutning på og nu istedet står i en situation, hvor de enten kan give op på at følge med i en af moderne seriers absolutte mesterværker ellr kan vælge at se sig nødsaget til at bruge penge på resten af sæsonen.
Desværre, så tror jeg størstedelen af The Wires seere blot glemmer den igen.
#11 wiseguy 16 år siden
#12 rockysds 16 år siden
Desværre modtog jeg i dag denne mail:
Æv! Jeg får ærligt talt svært ved at fortsætte med at se serien. Torsdag nat, færdig klokken 2 - med en fuld skoledag lige efter. Og heller ingen genudsendelse. Selvom det selvfølgelig er glædeligt, at serien overhovedet kommer tilbage på skærmen.
Og det gør dens så også med rimelig kort varsel. Nyt afsnit i morgen. "The Wire" kan ikke ses på det officielle program på tv2.dk, men den skubber altså det programsatte "Juryen" ud.
Men det, jeg næsten græmmer mig mest over, er, at i en tid, hvor programmer som "Vild med Is", "Varm på Dans" og "X-factor" tiltrækker bunker af seere, kan fantastisk tv som "The Wire" ikke finde et stort nok publikum til at fortsætte på et nogenlunde realistisk tidspunkt. Og at det er blevet udskiftet af et program som "First 48", får mig kun at sukke dybere.
Så er der kun for at smide en masse penge efter dvd-boksene :|
Hvilket måske egentligt ikke lyder så dårligt endda...
#13 MouseMickey 16 år siden
#14 ks 16 år siden
Hurra for, at HBO i det mindste få lavet 5 sæsoner til en - tilsyneladende - lille nichedel af tv-kiggerne.
Dog er det skuffende, at TV2 ikke har nerverne til i det mindste at vise hele første sæson. Det ville være retfærdigt overfor dem, der nu engang er kommet ind i serien. Istedet sender de nu et eller andet lort, og efterlader The Wire's få - men garantret - trofaste seere ude i kulden med hænderne i klemme, for - jaaa - 1.00 er et vanskeligt tidspunkt for langt størstedelen af befolkningen. Skidt TV2, skidt. Hvis i vil tage en chance, så have i det mindste respekten overfor jeres seere at holde den hele vejen igennem, og hvis ikke - så 1) hold jer til sikkert lort a la Varm på Dans eller 2) lav en form for markedsundersøgelse, så I ikke lokker en masse seere ind i en serie, de ikke kan få en ordentlig afslutning på og nu istedet står i en situation, hvor de enten kan give op på at følge med i en af moderne seriers absolutte mesterværker ellr kan vælge at se sig nødsaget til at bruge penge på resten af sæsonen.
Desværre, så tror jeg størstedelen af The Wires seere blot glemmer den igen.
#15 Michael Andersen 16 år siden