Gravatar

#31 Skeloboy 14 år siden

hahahahaha, Nicki52, tak for dagens supergriner...tænker især på #5 og #17...
Gravatar

#32 elwood 14 år siden

Hmm jeg tror måske ligefrem jeg vil ha en t-shirt med det på 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#33 Nicki52 14 år siden

Skeloboy (31) skrev:
hahahahaha, Nicki52, tak for dagens supergriner...tænker især på #5 og #17...

Det er godt at kunne bidrage lidt,
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#34 aero 14 år siden

#29 Nej som jeg præcis skrev, så har vi ikke tradition for at bruge strafferetten ved overtrædelser af ophavsretsloven, og jeg kender heller ikke til en sag hvor der er gjort brug af det (er dog i skrivende stund i tvivl om, om det blev forsøgt i DivxIt-sagen mod de 2 drenge), men hvorom alting er, så kræves der ikke (så vidt jeg er orienteret eller kan læse udfra selve loven) en berigelse af krænkeren for at gøre brug af ohl kap 7, det er dog en skærpende omstændighed, hvis der er tjent penge.

Foreningerne (som fx antipiratgruppen) får dog intet ud af at gå den strafferetlige vej (da pengene fra bøden jo tilfalde staten og ikke de krænkede), og det kan forklare, hvorfor der kun anlægges civilretlige sager om erstatning. Det er jo som sagt op til den krænkede selv, eller dennes repræsentative forening, at påtale overtrædelsen strafferetligt.
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#35 filmz-Bruce 14 år siden

Notional (19) skrev:
Hvis man vil brokke sig, må man gøre det overfor den stagnerende underholdningsbranche, der stadig ikke har fattet, at verden er blevet global og at deres kunder er pisseligeglade om branchen følger med udviklingen og efterspørgelsen eller ej. Udbuddet vil være der uanset, selvom branchen ikke selv gider stå for det.


Jamen der er da rigeligt med udbud. Der er TV i spandevis. Der er blockbuster, netflix, lovefilm, køb af film og serier fra hele verdenen. Jeg ser kun forbrugere som brokker sig over det lille udbud som ikke er "at their fingertips" og derefter downloader 99% af det som allerede findes i andre kanaler.

Men det sjove er nu til stadighed at være indlagt til de grinagtige retfærdiggørelser over ulovligheder man foretager. De bliver ikke mindre imbecile med tiden, men underholdningsværdien har det med at stige. Jeg har selv brugt de selvsamme mantra'er engang og jeg var ynkelig!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#36 elwood 14 år siden

Er det ikke noget med det er mindre ulovligt på helligdagene ?

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#37 Yoda 14 år siden

#36

Det er kun et problem, hvis man er protestant. Hvis man er katolik, så kan det klares med en håndfuld ave maria'er ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#38 Skeloboy 14 år siden

Kan slet ikke sige mig fri for at downloade i ny og næ, selvom det er meget sjældent. Men giver Notional ret i, at branchen har været for langsomt ude, men de er ved at komme efter det nu. MEN, det gør det hverken værre eller bedre at downloade
Gravatar

#39 filmz-Bruce 14 år siden

#36 og #38 Og hvis man er m....., så laver man en fatwa over beskyldningerne og så siger vi allesammen undskyld.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#40 elwood 14 år siden

haha, men hva så hvis man er Darwin tilhængere, de må ha hel andre regler.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: