Entertainment Weekly kan rapportere, at Sony Pictures har hyret manuskriptforfatteren James Vanderbilt til at skrive historien til den uundgåelige “Spider-Man 4”.
Vanderbilt har senest skrevet David Finchers seriemorderthriller “Zodiac”, finpudset manuskriptet til “X-Men Origins: Wolverine” og har før stået for manuskripterne bag “Welcome to the Jungle”, “Basic” og “Darkness Falls”.
Selvom Vanderbilt ikke forventes at kunne arbejde på manuskriptet under den forestående varslede strejke blandt Hollywoods manuskriptforfattere, har filmselskabet sat “Spider-Man 4” til at udkomme i løbet af 2009.
#11 filmz-Karlotus 17 år siden
#12 rockysds 17 år siden
#13 Riqon 17 år siden
#14 filmz-DocDoom 17 år siden
#8: Hahaha! Spørgsmål: I hvilken film er det nu, at det score tidligere er anvendt, som bruges til den fake Hobbit trailer?
#15 filmz-kubrikken 17 år siden
#14: Call me a dummy, men jeg ved ikke hvad et score er, sådan som du bruger ordet? Hvis du mener musikken, som jeg har en ide om at du gør, ja så tror jeg den er blevet brugt som underlægning i rigtig mange film...men jeg gad nu godt at vide, hvad stykket hedder, hvis der er nogen der ved det...??
Er det ikke osse det stykke som ingår i rammsteins 'Mein Hertz Brennt'?
Det nummer ved jeg i hvert fald bliver brugt helt fantastisk i den endnu mere fantastiske flugt-scene i den super-over-fantastiske Lilja-4-Ever...
#16 filmz-DocDoom 17 år siden
(*Det behøver dog ikke være instrumentalt; musikken til fx. Grease er vel et score.)
Et soundtrack, der ikke er kvalificerer sig til at være et score, er en samling af musik, der bruges i filmen, men som ikke er komponeret til pågældende film. Det kan fx. være 2001: A Space Oddyssey, der er en samling af klassisk musik af R. Strauss og J. Strauss m.fl., der bruges i filmen, og Pulp Fiction, der er en samling af classic rock m.v., der anvendes i filmen.
Så findes der en 3. kategori: En udgivelse, der er INSPIRERET af en film. Det kan fx. være det ret elendige soundtrack til Blade, der kun indeholder 2-4 numre fra filmen, mens resten er en blandet landhandel af rap og techno, der intet har med filmen at gøre. Et andet, mere vellykket eksempel, er Madonnas soundtrack til Dick Tracy, et rent swing-album, der ikke i sin helhed er brigt i filmen, men som bruger filmens stemning.
#17 filmz-DocDoom 17 år siden
Usually, after the film has been shot (or some shooting has been completed), the composer is shown an unpolished "rough cut" of the film (or of the scenes partially finished), and talks to the director about what sort of music (styles, themes, etc.) should be used — this process is called "spotting." More rarely, the director will talk to the composer before starting shooting, as to give more time to the composer or because the director needs to shoot scenes (namely song or dance scenes) according to the final score. Sometimes the director will have edited the film using "temp (temporary) music"
- o.s.v.
#18 Michael Andersen 16 år siden
Som i efterhånden 9 ud af 10 filmtrailere er det "Requiem for a Tower" (som er et remix af "Lux Aeterna" fra Clint Mansells "Requiem for a Dream"), der blev lavet til traileren til "LOTR: The Two Towers".
#19 filmz-DocDoom 16 år siden
#20 filmz-kubrikken 16 år siden
Ja jeg måtte lige kryds-tjecke, hvad du der siger, for jeg var ret sikker på at stykket var en ældre 'klassisk' komposition, som ikke originalt var filmrelateret...
Jeg så Requiem for a Dream(giv os flere af den slags!!) for et par år siden, og kan, når jeg tænker over det, godt huske molodien derfra, men havde da aldrig regnet med at den var komponeret hertil!!!
...men du har jo helt og aldeles ret, så thanks! ALlot!!