Instruktøren Martin Campbell, der før har stået bag Bond-filmene “Casino Royale” og “GoldenEye” samt “The Mask of Zorro”, er i forhandlinger om at stå for instruktionen på den nye filmfortolkning af Alfred Hitchcock-klassikeren “Fuglene” hos Platinum Dunes, Mandalay Pictures og Universal Pictures.
Skuespillerinden Naomi Watts har længe været tilknyttet projektet, men hendes medvirken vil afhænge af manuskriptet.
Filmselskabet kan fortælle, at den nye film vil læne sig tættere op ad Daphne du Mauriers novelle, som også var forlægget til den legendariske Hitchcock-film fra 1963.
Tippi Hedren havde hovedrollen i den originale thriller fra 1963, der omhandler en større skare af ondskabsfulde fugle, der spreder skræk og rædsel i en lille by.
#21 keitel 17 år siden
Skuespillet er formidabelt, og Rod Tayler er en mine yndligs skuespillere fra dengang.
#22 filmz-Whitetrash 17 år siden
#23 Michael Andersen 17 år siden
Siger du at underlægningsmusik er en kliché?
#24 filmz-Kadann 17 år siden
Jeg er skam helt rolig. :)
#25 filmz-vassago 17 år siden
#26 nygaardpetersen 17 år siden
#12 - Hitchcock har ikke instrueret "It" og "The Shining".
#27 Yggdrasil 17 år siden
#28 inflector 17 år siden
Tror bare vi må erkende at vi ser rimeligt forskelligt på filmen.
#29 filmz-DocDoom 17 år siden
http://www.amazon.com/High-Anxiety-Charlie-Callas/...
#30 BN 17 år siden
Både ja og nej. Normalt foretrækker jeg at en film har underlægningsmusik, men du må da indrømme, at når det gælder gyserfilm, så har disse en tendens til altid at bruge en mørk, dyb bastone (synthesizer eller cello) til at opbygge spænding og en truende stemning, mens de flittigt bruger de der hysteriske "viii-viii"-violiner, når publikum skal skræmmes eller chokeres med morderens eller uhyrets pludselig opdukken. Hitchcock's "Psycho" har tydeligvis dannet forbillede her med hensyn til brugen af underlægningsmusik, især brusebads-scenen. ... I alle gysere fra 1970'erne og frem skal morderens næste offer og musikken helst skrige i kor, hvilket efterhånden har udviklet sig til en kliché.
Derfor er det interessant, at Hitchcock's næste film, "Fuglene", er uden underlægningsmusik, men alligevel fungerer som skrækfilm. Alle andre instruktører havde sat en dyster, truende musik på scenen hvor fuglene lidt efter lidt samles på stativet bag Tippi Hedren, og højspændt orkester-musik på til det efterfølgende angreb på børnene og lærerne.
De elektroniske lydeffekter, der især består af fugle-lyde og fugleskrig, skaber en kølig, spændende atmosfære hele filmen igennem. På dette punkt er filmen en ener indenfor gyser- og skrækfilms-genren.