Det er dyrt at købe en Hollywood-film ud af biograferne. Netflix har betalt 50 millioner dollars for rettighederne til “The Cloverfield Paradox”.

Se også: Rotten Tomatoes: “Paradox” er den hidtil dårligste “Cloverfield”-film

Det er The Hollywood Reporter, der skriver, at Paramount har scoret 50 millioner dollars på den tredje “Cloverfield”-film, der blev købt af Netflix til direkte stream med det samme.

Dermed har Paramount sandsynligvis gjort en god handel. “Paradox” er nemlig blevet dårligt modtaget af anmelderne – så den ville sandsynligvis have haft det svært i biografen.

Og med tanke på tidligere “Cloverfield”-budgetter, der aldrig er passeret 25 millioner dollars, så er Paramount sikret et pænt overskud uden risiko.

De har nemlig ikke skulle bruge penge på marketing, der for biograf-film sagtens kan løbe op i det samme som produktions-budgettet.

Samtidig beholder Paramount med handlen de kinesiske rettigheder samt rettighederne til home entertainment.

Følg Filmz på Facebook.

Vis kommentarer (10)
Gravatar

#1 vclarke 3 måneder siden

Home entertainment? Så Paramount udsender den på Blu-ray? Så er der også håb for Annhilation på Blu-ray?
Gravatar

#2 Mejse 3 måneder siden

#1 i Kina
Gravatar

#3 Morten Vejlgaard Just 3 måneder siden

#2 Nope. Det er bio-rettighederne i Kina (de har ikke Netflix) og de generelle rettigheder til HE.
Gravatar

#4 Mejse 3 måneder siden

#3 ahh yes yes of course :)
Gravatar

#5 KEiZ 3 måneder siden

Tror sku, alle tjener godt på denne løsning.
Syntes det er en interessant trend, at film bliver købt af fx netflix, og dermed er eksklusiv titel.
Håber bare de kan gå ud over Sci-fi og horror, gengrene så det bliver mere bredt.

What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#6 Snipp 3 måneder siden

Så den igår - Den er okay underholdende. Dog ikke lige min favorit. Synes den var lidt plat til tider, og slutningen var lidt latterlig. Den besvarede heller ikke rigtig hvor monstrene kom fra (eller missede jeg noget?)
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#7 Mejse 3 måneder siden

#6 du missede ikke noget, den forklare ingenting, og tror det var en klog beslutning af dem, at smutter uden om biograferne, med det de skulle have brugt på marketing, havde den givet et enormt underskud.
Gravatar

#8 Graversen 3 måneder siden

Den forklarer det egentligt bedre end nogen af de andre film. Tjek denne forklaring:
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#9 Snipp 3 måneder siden

#7 Ahh godt at høre. Ja tror også det er fint den ikke kom i biffen - tror ikke den ville have klaret sig godt. Så er det jo dejligt med streaming :D

#8 Tak for linket - vil se den
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#10 Kim Pedersen 3 måneder siden

Skal vi nu lige prøve at læse definitionen på "en trend", inden man begynder at kaste sig om med den slags udtryk.

trend, (eng. 'tendens', af ældre eng. trenden 'dreje, tage en særlig retning'), i tidsrækkeanalyse en langsigtet bevægelse af en tidsrække, idet der ses bort fra kortsigtede fluktuationer samt eventuelle sæsonudsving. En trend er dermed den underliggende tendens, som på kort sigt sløres af midlertidige fænomener. En trend kan være monotont stigende, fx antallet af computere, eller faldende, fx hesteholdet i landbruget, men kan også gå op og ned, fx arbejdsløsheden. Ofte er det muligt "i hånden" at tegne trenden, men den kan også udskilles ved mere objektive metoder, fx ved at anvende gennemsnit af syv naboobservationer. Man vil ofte søge at forudsige fremtidige værdier af en tidsrække ved at forlænge rækkens trend ud fra en betragtning om, at kortsigtede fænomener er uforudsigelige.

Skriv ny kommentar: