Der mangler nytænkning. Det mener Netflix om filmbranchen, der har siddet fast i de samme, gamle vaner de seneste 30 år. Netflix vil derimod sætte filmen fri.
Se også: Martin Scorsese kritiserer streaming efter millionaftale med Netflix
Det forklarer Netflix-chefen Reed Hastings nu, hvor han skyder med skarpt imod den etablerede filmbranche:
”Hvordan har distributionen udviklet sig i filmbranchen i de seneste 30 år? Popcornene smager bedre, men det er så også det,” siger Reed Hastings til Variety.
Hastings mener, at det er en forældet idé, at distribution kun kan foregå på én måde – biograferne først og derpå streaming:
”Netflix vil sætte filmen fri… Det handler om at få filmbranchen til at vokse.”
Reed Hastings og Netflix vil fortsætte med at simultan-release film, så de kan ses på Netflix derhjemme og i udvalgte biografer på én og samme tid.
Det vil ifølge Hastings gøre det samme for filmbranchen, som kabel-netværk og streaming har gjort for tv-serierne.
#51 Mejse 7 år siden
#52 kblood 7 år siden
Du må have hørt om hvor mange indie spil der kommer frem nu? Der var en ret lang periode hvor at spilmarkedet var stort set kun spil fra store selskaber. I 70erne og 80erne var spil noget alle kunne lave, for der var ingen store publishers og sådan, så folk kunne lave spil i deres kælder. Det blev så hurtigt større og større, og der begyndte at komme spilstudier med flere og flere ansatte, der kom publishers og så kom Nintendo som begyndte virkeligt at gøre det svært at komme ind på markedet som spiludvikler, for nu krævede det store aftaler for alle stort set, også selvom man ville udgive til C64, Amiga, PC osv.
Efter Steam kom, og senere at det blev normalt at hente spil fra nettet, blev det nemmere at få et overblik og det blev nemmere for små udviklere igen at kunne komme ind på markedet.
Det er lidt det samme med musik industrien. Alle kan lave noget musik og sætte det til salg på iTunes eller gøre det stream bart på Spotify.
#53 Mejse 7 år siden
#54 kblood 7 år siden
Det var muligt med Greenlight at få sit spil på Steam gratis hvis man var god til at promovere det, og man kan udgive spil på Android utroligt billigt. Der er også andre kanaler end Steam i dag, man kan sagtens lade folk hente sit spil gratis, så det er free to play, og gøre det så man tjener penge på micro-transactions.
Med musik er der jo endda musikere der udgiver sit musik selv, og gør det til pay what you want, og det kan de gøre ved siden af at de udgiver det på Spotify og iTunes, da musikeren ikke behøves en publisher for at kunne udgive på Spotify og iTunes. Jeg vil mene det kommer så tæt på at være det samme som det kan komme da det er to forskellige markeder.
#55 Mejse 7 år siden
jamen jeg er enig i at det er nemmere og at der er mange måder men igen pointen var at alle ikke "bare" kunne komme på steam der er altså en godkendelses proces og ting af den art men jeg er ikke uenig i at det er nemmere :)
tror ikke helt du fik fat i at jeg sagde vi sådan set var rimelig enige om denne her del af det :)
delen jeg i første omgang tænkte på var den prismæssige udvikling og måden det blev distribueret på og den slags hvor jeg ville mene meget musik var tættere på streaming tjenester end steam
#56 kblood 7 år siden
Flash spil før Steam var utroligt simple. Bare se Super Meat Boy flash version og Steam version... og det er endda et af de nyere flash spil.
#57 Mejse 7 år siden
#58 kblood 7 år siden
#59 Mejse 7 år siden