Der mangler nytænkning. Det mener Netflix om filmbranchen, der har siddet fast i de samme, gamle vaner de seneste 30 år. Netflix vil derimod sætte filmen fri.

Se også: Martin Scorsese kritiserer streaming efter millionaftale med Netflix

Det forklarer Netflix-chefen Reed Hastings nu, hvor han skyder med skarpt imod den etablerede filmbranche:

”Hvordan har distributionen udviklet sig i filmbranchen i de seneste 30 år? Popcornene smager bedre, men det er så også det,” siger Reed Hastings til Variety.

Hastings mener, at det er en forældet idé, at distribution kun kan foregå på én måde – biograferne først og derpå streaming:

”Netflix vil sætte filmen fri… Det handler om at få filmbranchen til at vokse.”

Reed Hastings og Netflix vil fortsætte med at simultan-release film, så de kan ses på Netflix derhjemme og i udvalgte biografer på én og samme tid.

Det vil ifølge Hastings gøre det samme for filmbranchen, som kabel-netværk og streaming har gjort for tv-serierne.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (59)
Gravatar

#51 Mejse 7 år siden

Syntes du virkelig man kan sammenligne det der er sket med musik og spil ? hvad er det du mener der er sket i spil industrien ?? :)
Gravatar

#52 kblood 7 år siden

#51 Det som sker med musik skete med spil dengang Steam kom frem. At købe spil i butikker begyndte langsomt at skifte over til at de bliver købt digitalt, og nu bliver de primært købt digitalt.

Du må have hørt om hvor mange indie spil der kommer frem nu? Der var en ret lang periode hvor at spilmarkedet var stort set kun spil fra store selskaber. I 70erne og 80erne var spil noget alle kunne lave, for der var ingen store publishers og sådan, så folk kunne lave spil i deres kælder. Det blev så hurtigt større og større, og der begyndte at komme spilstudier med flere og flere ansatte, der kom publishers og så kom Nintendo som begyndte virkeligt at gøre det svært at komme ind på markedet som spiludvikler, for nu krævede det store aftaler for alle stort set, også selvom man ville udgive til C64, Amiga, PC osv.

Efter Steam kom, og senere at det blev normalt at hente spil fra nettet, blev det nemmere at få et overblik og det blev nemmere for små udviklere igen at kunne komme ind på markedet.

Det er lidt det samme med musik industrien. Alle kan lave noget musik og sætte det til salg på iTunes eller gøre det stream bart på Spotify.
Gravatar

#53 Mejse 7 år siden

#52 alt det er jeg helt med på men syntes stadig ikke rigtig det er sammenligneligt da det foregår på helt forskellige måder :) og før steam var der også masser indiespil de skulle bare spilles på hjemmesider :) men ingen tvivl om at det er nemmere for indiefolkene at komme ud nu tænkte nok bare mere i form af udbydelsen og pris ændringer og den slags....skal lige siges at alle ikke bare kan smide et spil på steam ;) men ja vi er som sådan enige i den del af det
Gravatar

#54 kblood 7 år siden

#53 Det var en helt anden form for indie spil dem som blev lavet i Flash. I dag er indie spil ofte af en kvalitet der kan måle sig med AAA spil, selvom det måske ikke er nuværende AAA spil de kan måles med.

Det var muligt med Greenlight at få sit spil på Steam gratis hvis man var god til at promovere det, og man kan udgive spil på Android utroligt billigt. Der er også andre kanaler end Steam i dag, man kan sagtens lade folk hente sit spil gratis, så det er free to play, og gøre det så man tjener penge på micro-transactions.

Med musik er der jo endda musikere der udgiver sit musik selv, og gør det til pay what you want, og det kan de gøre ved siden af at de udgiver det på Spotify og iTunes, da musikeren ikke behøves en publisher for at kunne udgive på Spotify og iTunes. Jeg vil mene det kommer så tæt på at være det samme som det kan komme da det er to forskellige markeder.
Gravatar

#55 Mejse 7 år siden

#54 altså det er jo bare udviklingen....nuværende indiespil kan måle sig med daværende AAA titler....det er jo naturligt at det er den vej det går så om det var en anden form er jo sådan set ligemeget pointen var at de var der :)

jamen jeg er enig i at det er nemmere og at der er mange måder men igen pointen var at alle ikke "bare" kunne komme på steam der er altså en godkendelses proces og ting af den art men jeg er ikke uenig i at det er nemmere :)

tror ikke helt du fik fat i at jeg sagde vi sådan set var rimelig enige om denne her del af det :)

delen jeg i første omgang tænkte på var den prismæssige udvikling og måden det blev distribueret på og den slags hvor jeg ville mene meget musik var tættere på streaming tjenester end steam
Gravatar

#56 kblood 7 år siden

#55 Nej, for udviklingsmæssigt var kvaliteten dengang netop langt lavere. Det var generelt ikke spil som kunne måle sig med tidligere AAA titler, uden at gå noget i stil med 10 år tilbage, og selv der var spillene generelt for små til at kunne sammenlignes med AAA titler.

Flash spil før Steam var utroligt simple. Bare se Super Meat Boy flash version og Steam version... og det er endda et af de nyere flash spil.
Gravatar

#57 Mejse 7 år siden

igen er det jo den vej udvikling går især med medier som spil og film hvor teknologien hele tiden udvikler så sig det er jo en natur udvikling :) så jo de var der og de var af langt lavere kvalitet ingen tvivl men det ændre jo ikke på at de var der...kvalitets mæssigt er udviklingen på både AAA titler og indie titler jo bare steget og ja den stiger hurtigere og hurtigere fordi teknologien bliver mere tilgængelig bedre og billigere og ja indie folkene har flyttet deres medie fra flash til steam (og andre steder) og det er skønt og flash spil er mere hobbyspil lavet af privat personer nu så det hele er bare rykket et skridt op (sådan er det jo med udvikling)
Gravatar

#58 kblood 7 år siden

#57 Men igen, min pointe er at der har været en langt større udvikling for indie spil, fordi nu er gabbet mellem indie spil og AAA spil langt mindre end det var dengang, fordi markedet for udviklingsværktøjer for indie udviklere er eksploderet de sidste 10 år.
Gravatar

#59 Mejse 7 år siden

#58 har jeg jo heller aldrig modsagt :)

Skriv ny kommentar: