Det forlyder nu at de annoncerede 3D versioner af “Star Wars” sagaen ikke udkommer så hurtigt som George Lucas tidligere har udtalt.
Lucas sagde for en måned siden ved kongressen ShoWest, at han var meget ivrig efter at udgive alle 6 “Star Wars” film i digitale 3D versioner, en pr. år, begyndende i 2007. På trods af at Lucas har den fulde kontrol over filmene forlyder det nu fra Lucas’ producer Rick McCallum, at “Star Wars” i 3D må vente lidt.
”Nej, vi har ingen konkrete planer, George havde ikke set klippet af de første 6 minutter [i 3D] af ‘Episode IV’ førend en uge før ShoWest.”
McCallum fortsætter med at Lucas ”længes efter det skal ske, han ønsker det skal ske, men vi kan ikke implementere det før industrien tager sig sammen og presser digitale biografer fremad.”
#11 Hal60 19 år siden
#12 PredatorX 19 år siden
#13 Confused101 19 år siden
#14 gi-jones 19 år siden
#15 elwood 19 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#16 Thorsby 19 år siden
#14 Det lyder ret ambitiøst. Det er måske også derfor at McCallum slår koldt vand i blodet. :-)
#17 maniac 19 år siden
#14 Ja, det er ikke en process man lige får gennemført på et par dage... Men det er ikke desto mindre nødvendigt hvis man ønsker at opnå en tilfredsstillende 3D-oplevelse. Du kan jo netop ikke generere et stereo-billede uden at kende geometrien for scenen, samt overflade egenskaber for alle synlige flader. Og ja man bliver dermed nødt til at klippe karaktererne ud af forgrunden og gendanne baggrunden, hvis man vil have de skal kunne ses i stereo. Så det er bestemt ikke en triviel opgave.
Men med de 3 nye burde det dog ikke være så slem en opgave at genskabe dem til 3D, da filmene vel praktisk talt er 99% CGI, og dermed ikke burde kræve meget omstrukturering før det kunne renderes i stereo.
#18 gi-jones 19 år siden
#19 maniac 19 år siden
Nej, der findes masser af metoder til at genskabe geometri udfra en billed-serie, som film - Image Based Rendering - der kan analysere billederne, finde korrespondence-punkter i dem, og dermed fastslå deres dybde-position. Dette kræver dog kameraer der bevæger sig i scenen, men det er så også de scener der er sværest at matche, mens en statisk scene er noget lettere. Desuden behøver 3D geometrien nok heller ikke være 100% korrekt for at 3D fornemmelsen er hjemme. Primitive objekter kan sagtens benyttes til at projektere filmen ud på, blot den overordnede form er korrekt, samt kanterne af objekterne stemmer overens.
#20 gi-jones 19 år siden
Derudover er jeg ikke sikker på at du har ret i at simple geometri kan gøre det. Jeg tror ikke der skal ret meget til for at øjet opfanger en fejl.