Pixar-legenden er snart klar med næste futuristiske fortælling.
Filmentusiaster har i årevis spejdet forgæves efter Andrew Stantons længe ventede live-action projekt, In the Blink of an Eye, men nu er stilheden endelig brudt.
Disney har efter en usædvanlig lang postproduktion besluttet at droppe en traditionel biografpremiere til fordel for streamingtjenesten Hulu, hvor filmen lander den 27. februar 2026.
Beslutningen vækker opsigt, da optagelserne blev afsluttet for mere end to år siden, hvilket har efterladt projektet i et filmisk ingenmandsland indtil nu.
Sagaen spænder over flere tusinde år og trækker tråde mellem håb og menneskelig forbindelse i en fortælling, der allerede bliver sammenlignet med giganter som Interstellar og Rumrejsen år 2001.
Prisregn før premieren
Selvom biografsalene bliver snydt for den stjernespækkede produktion, har filmbranchen allerede fået øjnene op for værkets kvaliteter. Sundance Film Festival danner nemlig rammen om verdenspremieren den 26. januar 2026, og filmen har allerede sikret sig den prestigefyldte Alfred P. Sloan-pris.
Hæderen gives årligt til den mest fremragende skildring af videnskab og teknologi på film, hvilket placerer Stantons seneste værk i en eksklusiv klub af intellektuelle sci-fi-perler.
Rashida Jones, Kate McKinnon og Daveed Diggs pryder rollelisten i det ambitiøse projekt, som væver tre forskellige tidslinjer sammen til et komplekst narrativ om livets cirkel.

Hulu
Rejsen tilbage fra John Carters skygge
Andrew Stanton er i Hollywood bedst kendt som en af hovedarkitekterne bag Pixars største succeser som Find Nemo og WALL-E. Hans første forsøg med rigtige skuespillere i kød og blod var dog den udskældte storfilm John Carter, der kostede Disney over 200 millioner dollars og endte som et af historiens største økonomiske maveplaskere. Nederlaget betød, at Stanton i mange år holdt sig langt væk fra live-action, indtil han kastede sig over arbejdet med In the Blink of an Eye.
Kultstatus er dog sidenhen skyllet ind over John Carter, hvilket har givet instruktøren fornyet mod på genren, selvom Disney har valgt den sikre vej ved at sende efterfølgeren direkte til de digitale stuer frem for lærredet.
Rygter om usikkerhed i studiet har floreret længe, da Disney angiveligt var i tvivl om, hvordan de skulle markedsføre en så kompleks historie. Ved at placere filmen på Hulu undgår studiet de tårnhøje udgifter til en global biografkampagne, men risikerer samtidig at signalere manglende tro på filmens folkelige appel. Filmens inspirationskilder tæller også Paul Thomas Andersons Magnolia, hvilket indikerer en følelsesladet og fragmenteret stil, der måske passer bedre til fordybelse foran hjemmeskærmen.
Stanton selv er i øjeblikket også aktuel med arbejdet på Toy Story 5, men hans hjertebarn virker lige nu til at være dette videnskabelige eksperiment, som endelig får lov til at se dagens lys efter flere års ventetid i kælderen hos Disney.




