“24 timer” er fortættende action og hæsblæsende spænding i verdensklasse. Moralske dilemmaer til trods forstår femte sæson med Jack Bauer & co. til stadighed at bevare interessen og spændingsmomentet for Bauers kamp mod terrorisme fra afsnit til afsnit men også set over en hel sæson. Miljøet er langt fra så sort og hvidt, som det kunne have været tilfældet, og måske netop fordi den amerikanske action-serie bevarer nuancerne og raffinementerne, bevarer den også sin høje kvalitet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Kallerdrengen 17 år siden

Glemte du ikke spoiler markering i anmeldelsen? Der er jo ik alle der har set 5. sæson måske
I don't know about angels, but it's fear that gives men wings.
Gravatar

#12 Juhler 17 år siden

#8 Nu du omtaler skurken Marwan i sæson 4, så kunne jeg ikke i et splitsekund få min tanke væk fra "Imhotep" hver gang han var på...
Gravatar

#13 filmz-grev_michal 17 år siden

#12

Sjovt havde det faktisk på samme måde - når det er sagt synes jeg stadig han har været den mest interessante "skurk" so far.

"Hovedskurken" langt henne af vejen i sæson 5 brød jeg mig ikke om - han var alt for svag til at være troværdig...men det er så nok bare mig.
Gravatar

#14 filmz-Bruce 17 år siden

Er og bliver en konge serie! Næsten HBO klasse!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 filmz-Bruce 17 år siden

#5 Er 5. sæson også én stor, fed reklame for ultrakonservative amerikanske ideologier?

Langt langt fra! Men det bør du selv finde ud af :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16 Lawman. 17 år siden

#12, true true! Der er ikke så meget andet at forbinde ham med:) Synes nu også han gjorde en go figur, bare irriterende at han var glat som en ål!
Gravatar

#17 The Insider 17 år siden

#15, okay, så vi ser ikke familiemedlemmer torturere hinanden, torturofre præsenteret som grådige svin og Amnesty som en ondsindet bremseklods for retfærdighed?
War. War never changes.
Gravatar

#18 pulse83 17 år siden

Nu syntes jeg lige vi skal klappe hesten. Bedre serie er det altså heller ikke. Javist, den er underholdende, men der er mindst 1 øjeblik (ofte flere) i hvert afsnit hvor man sidder og ryster på hovedet over utroværdigheden i serien. Udover at skuespillet holder et jævnt lavt niveau (med enkelte undtagelser), så er hele "real-time" faktoren som serien er baseret på gået fløjten. Den ene ting efter den anden sker på ultrakort tid. De fleste virkelig kritiske problemer som er meget vigtige for historiens fremskridt bliver blot løst på computeren af Chloe, der tilsyneladende kan alt på ingen tid fra hvorsomhelst. Den type løsning på problemerne er simpelthen for let at skrive sig til, men det sker i hvert eneste afsnit.

1. sæson og til dels 2. sæson var fremragende, men siden da har den absolut ikke været min kop te.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#19 The Insider 17 år siden

#18, ja, der er lige lovlig mange tilfælde af 'deus ex machina'. Al den techno-babble bliver altså hurtig kedelig at se på og lytte til, og det er ikke just dramatisk interessant. Lignenede vrøvl har ødelagt mange Star Trek afsnit. Men nuvel, jeg vil stadigvæk give den seneste sæson en chance, selvom vi jo allesammen godt ved, at BSG er 10.000 gange bedre ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#20 Lawman. 17 år siden

#18 & #19 - helt enig! De første sæsoner blev computerne ikke brugt til at løse de helt store opgaver, men nu er der altid lige en kryptering der skal brydes, eller båndbredde der skal tages fra division eller lignende:) Synes dog ikke det trækker serien nævneværdigt ned, men computerøjeblikkene kunne godt være erstattet med flere actionscener - der er altid plads til action!

Skriv ny kommentar: