“24 timer” er fortættende action og hæsblæsende spænding i verdensklasse. Moralske dilemmaer til trods forstår femte sæson med Jack Bauer & co. til stadighed at bevare interessen og spændingsmomentet for Bauers kamp mod terrorisme fra afsnit til afsnit men også set over en hel sæson. Miljøet er langt fra så sort og hvidt, som det kunne have været tilfældet, og måske netop fordi den amerikanske action-serie bevarer nuancerne og raffinementerne, bevarer den også sin høje kvalitet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 HonoDelLoce 17 år siden

#18 og #19

Jeg kan godt følge jeres idé.. Men er bare slet ikke enig i det :D Lidt ligesom jeg godt kan følge folk med hævn-motiver.. Men ikke er enige i det :D (det sidste sagde jeg bare lige for at lukke kæften på de folk der uden tvivl vil sige "du modsiger jo dig selv" - der har i et eksempel)

Synes overhovedet ikke, at scenerne der indeholder meget computer trækker ned i serien.. Ikke mindst fordi det også indeholder Chloe for det meste, og hun er, efter Jack, fandme det fedeste ved den serie :D

Indrømmet - når det pludseligt bliver indlemmet i historien, at Jack ikke kan få et billede af skurken han jager på grund af papir-stop i printeren, og de næste 9-10 afsnit går med at vente på Minolta-express-manden der skal komme og hjælpe, så hopper jeg fra ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#22 mimic 17 år siden

Bestemt min farvorit sæson, og sæson 6 synes jeg bestemt ik ka nå den til sokkehylderne selvom den også er fin nok underholdning, men mange er de ting som fik en ud på kanten af stolen i sæson 5 var det personlige ting som de gjorde med de personer som vi havde kendt længe, sæson 6, well vi kender da Jack :)
Gravatar

#23 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

Med sæson 5 er vi klart tilbage på niveau med sæson 1 så den skal klart hjem i samlingen på et tidspunkt, men missede med et mulehår et kanon tilbud hos min lokale dvd-pusher hjemme i USA, som havde alle 5 sæsoner på tilbud til ca. 100 $ :-(

Sæson 6 starter habilt, men lad os nu se hvad de har fundet på til os før vi begynder at dømmer for meget :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#24 nerdalmighty 17 år siden

5'eren var helt sikkert en fed sæson men rigtigt mange gode plot-twist og spændings momenter.

Jeg savner dog at realtime konceptet tages seriøst, som andre også har pointeret. Det mister en del troværdighed når man kan nå fra den ene til den anden ende a L.A på 2 minutter i bil. I de tidligere sæsoner var dette meget bedre.
Bøgerne.dk - Danske boganmeldelser på nettet
Gravatar

#25 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Jeg har aldrig set 24 og er ved at være igennem 1. sæson på Netflix. Sjældent har jeg set noget så langtrukkent. Det nærmer sig det decideret kedelige. Den er fyldt med gentagelser af allerede bearbejdede konflikter. Gaaaab.
Doctor Last Warning
Gravatar

#26 MOVIE1000 11 år siden

Doom (25) skrev:
Jeg har aldrig set 24 og er ved at være igennem 1. sæson på Netflix. Sjældent har jeg set noget så langtrukkent. Det nærmer sig det decideret kedelige. Den er fyldt med gentagelser af allerede bearbejdede konflikter. Gaaaab.


Er næsten enig, det eneste der er mere langtrukket er sæson 2 og 3, sæson 4 har jeg ikke fået mig sparket igang med i endnu.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#27 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Din kommentar giver dødsstødet til enhver mikrokropisk lyst til at fortsætte efter 1. sæson. Tak for det. :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#28 MOVIE1000 11 år siden

Doom (27) skrev:
Din kommentar giver dødsstødet til enhver mikrokropisk lyst til at fortsætte efter 1. sæson. Tak for det. :-)


Og jeg kunne endda lide sæson 1, indtil slutningen, men der sker stort set det samme i de andre sæsoner, han skal redde verdenen og hans familie bliver holdt som gidsel, også har han kun en time til det og det, men han når det altid lige inden deadline.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#29 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Jeg var ved at blive mongol, da datteren blev holdt fanget for TREDJE gang i én sæson. Og hvor mange gange diskuterede senatoren de samme problemstillinger med sin familie, afsnit efter afsnit? Jeg har ikke tal på det, men når man ser en sæson i rap frem for med en uges mellemrum i tv, så er det virkelig iøjefaldende.

Og at
Nina var muldvarp nummer to
var vist verdens dårligst bevarede hemmelighed.

Endelig var konens hukommelsestab-historie det rene fyldstof uden nogen som helst relevans. Meget irriterende.

Jeg synes at ideen med at Drazen/Gaines
sprænger et helt passagerfly i luften for at få fat i et identitetskort og lader en mand plasticoperere
stod i skærende misforhold til, hvor mange andre, langt mere graverende måder, man kunne have fået adgang til senatoren på, hvilket åbenbares i senere afsnit.

Man får heller ikke nogen forklaring på, hvorfor det bliver hemmeligholdt af myndighederne at
Victor Drazen er i live
og ikke blot sidder i et alm. fængsel. Hans familie ved det jo, så det er ikke for at skjule det for dem.

Jeg synes i øvrigt all over, at historien simpelthen var for uspændende og mest af alt bare alt for sløv.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: