Selv om “AFR” har hjertet på rette sted og også er lun – men til tider også lunefuld – i sin behandling af den siddende statsminister, trods anklager om det modsatte, har filmen visse fortælletekniske kvaler. Alligevel må “AFR” belønnes for sit mod. For at turde provokere. For at turde gå imod strømmen. Og ikke mindst for at turde tage stilling. Hartz Kaplers virker måske nok en anelse naivistisk i sit fortællesprog, men er kærlighed og politik ikke ofte det, når man skærer ind til benet?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-wetfox 17 år siden

Sødt ;) ...
Gravatar

#2 jessup 17 år siden

Lidt rodet og forenklet genrebetegnelse. Jeg skulle have set den i dag men det bliver først på Søndag - jeg glæder mig.
This is just until June
Gravatar

#3 keitel 17 år siden

Hvor vil anmelderen vide fra om Pia gerne ville have vaeret mere eller mindre med i filmen eller ej, sikke en omgang vroevl, det er da vist ingen tvivl om hvor anmelderen staar rent politisk.
Gravatar

#4 jessup 17 år siden

#4 sludder - han laver en kommentar til politikernes forfængelighed og trang til eksponering.
This is just until June
Gravatar

#5 Sverkel 17 år siden

#4...Øhh...Du citere dig selv :D
Gravatar

#6 jessup 17 år siden

Så er jeg sikker på der er nogen der lytter - jeg mente selvfølgelig #4.
This is just until June
Gravatar

#7 filmz-Bruce 17 år siden

Har ikke set filmen, men synes nu anmeldelsen her og dem jeg har læst faktist gør, at jeg har lyst til at se den. Det ville jeg have forsvoret for en uge siden, hvor jeg allerede på forhånd havde dømt "denne" ude, som et lige så partisk partsindlæg, som science fiction filmen "Den hemmelige krig".

Men hvis instruktøren rent faktisk har skabt et grænserykkende ytringsfriheds værk, som ikke blot er patetisk i sin politiske stillingtagen, jamen så skal instruktøren have et cadeau. Jeg er klar på alt, som udfordrer og fasttømrer vor grundlovsfæstede ytringsfrihed, men jeg gider sgu kun og se det, hvis det er kvalitetsmæssigt i top og ikke er farvet af en politisk holdning jeg vil skide et stykke!

Ellers kunne jeg som liberal, ligeså godt indlægge mig selv til at se Enhedslistens eller de Radigales partivideo og så desperat er jeg, trods formynder Danmarks prøvelser, endnu ikke blevet!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 Bony 17 år siden

#4-5-6

#4 ?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#9 filmz-danjou 17 år siden

Jeg synes det var en utrolig tung affære, der i det hele taget er et sørgerligt udtryk for den retning moderne "kunst" har taget. Det er provokationens tid, hvor det åbenbart er mere relevant at chokere end det er at inspirere til reflektion.

Selve filmen, frygter jeg, har nærmere haft en større positiv kampagneeffekt end den har haft effekt som mockumentary.
Man bliver slet ikke fanget af filmen, der dybest set fra starten virker utroværdig, hvilket den også er, men formår ikke at lade det skinne i gennem, at der virkelig kunne være noget om snakken, og på den måde lege med publikums nysgerrighed og pirre os som seere.
Min vurdering: Spild af tid!
Gravatar

#10 jessup 17 år siden

Jeg har snakket med et par stykker der har set den før præmieren, og min første tanke var at føromtalen af filmen kunne gå hen og være et ødelækkende element for filmens gang i biograferne. Fokuseringen i medierne på at filmen var et frontalt angreb på Fogh, blev effektivt aflyst af anmeldelserne og tilbage stod åbenbart en romantisk film om politik og kærlighed fortalt med dramadokumentarisk æstetik. Der er selvfølgelig nogle der skal se giraffen, men jeg spår at den forholdsvis hurtigt bliver henvist til Dagmar og Grand - på trods af de overvejende positive anmeldelser.



This is just until June

Skriv ny kommentar: