“Alexander” er flot og storstilet som den slags film nu bør være, men den savner alligevel bid og kraft, især hvad angår den redundante fortælling og de rodede personbeskrivelser. Nogen ny “Gladiator” er den ikke, men spektakulær, det er den i hvert fald.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-tee 19 år siden

Har lige set denne anti inspirerende, penge griske, opblæste lærreds tilsvining...
Forstår simpelhen ikke at en Oliver Stone film med Val Kilmers comeback kunne skuffe så meget... Havde ikke hørt om filmen og havde ingen forventninger...
Under filmen kune høres utallige suk og gisp. Jeg forsøgte at forholde mig rolig og ikke overreagere i håbet om bare én gennemført scene.
Mht. til skuespil var stort set alles middelmådige. Selv Val Kilmer kom ikke helt til sin ret, selvom han leverede den bedste præstation.
Selvfølgelig var der flotte scener og scenarier, men ingen af dem spetakulære eller nyskabende på nogen måde. Der har helt sikkert lagt et stort arbejde bag filmen. Men det har åbenbart ikke været tilstrækkeligt. Man væmmes nærmes over de to slag ikke fordi der kun er to, men fordi de begge lægger op til det helt store. Men ender i et inferno af dårlig kameraføring og instruktion.
Hvis bare historien eller drama scenerne så havde fungeret og kompenseret for de få og tårefremkaldende kampscener, så havde Stone fået et lille klap på skulderen og oprigtigt kunnet støve sig selv af. Men nej, hvorfor er Colin Farrel med i denne film og hvorfor skal han være den dårligste drama queen til dato. Måske var Alexander the Gay. (Ingen homoforbi -gået her.) Men tolkningen og fremvisningen eller manglen på samme får Dårlig Dannelse til at gå i kirke og græde. Fint at der bliver valgt at tage denne side med og gøre filmen mere "tro" end f.eks. Troy. Men det at fremvise den store Alexanders brede horisont og samtidig stille en abe og en indianerkvinde til skue i profil, er brækfremkaldelde. Men detaljer skal ikke hænges i. Frustration er faktoren og jeg undskylder.
Til de folk som har intentioner om at overvære dette sørgelige kapitel i film historien; Skån jer selv! Det er simpelhen bare ikke det værd! Anskaf en rabatkupon til blockbuster...
Denne film kommer på hylden over værste film nogensinde sammen med Pearl Harbor!
Godnat!
Gravatar

#12 Bardoboy 19 år siden

jeg glæder mig nu stadig til filmen, meeeen alexander kysser ikke ham den hemmelige elsker? Skuffet..
Gravatar

#13 filmz-brocher 19 år siden

jeg var så inden og se den igår iaftens og jeg må sige jeg synes den var rigtig god...
Colin Farrell spiller ham rigtig godt men Val Kilmer spiller simplehen total godt men det er kun min meninge
kom med det
Gravatar

#14 filmz-luke_321 19 år siden

meget god film, men den kunne godt vise mere om de andre slag, i stedet for at man ser ham rejse helle tiden
Gravatar

#15 filmz-Oddj0b 19 år siden

Det er tæt på noget af det mest skuffende jeg har set i dette år, hvis filmen havde handlet mere om den krig Alexander førte end hans forhold til sin højre hånd og general kunne det have blevet en film på højde med Troja, men det har Oliver Stone ikke magtet.
>>>------------------------>
Napoleon Dynamite
Gravatar

#16 puffin 19 år siden

..på højde med Troja..

Så er jeg personligt da bare glad for det ikke gik sådan. Filmen er dog blevet meget mere kritiseret end jeg ventede, og ved ikke helt nu om jeg vil ofre penge på den...
Heh Heh Heh! Lisa! Vampires are make believe, just like elves and gremlins and eskimos!
Gravatar

#17 Patriarch 19 år siden

Hvad er jer andres meninger om musikken? Det jeg har hørt i de forskellige klip er forfærdeligt, og som nogen måske kan huske blev jeg meget ked da jeg hørte vangelis skulle levere musikken. Men hvordan er den så synes i?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#18 zamm- 19 år siden

Filmen er ok, men lidt skuffende, troede der var flere kampscener!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#19 Outbound Sith 19 år siden

Musikken er i orden. Ikke noget specielt fantastisk, men omvendt heller ikke noget, der uvilkårligt får en til at tænke på "Blade Runner" eller "Chariots Of Fire". På den måde er den lidt anonym af Vangelis at være...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#20 Kalle Ferm 19 år siden

Uha det lyder godt. Synes scoret til Blade Runner er elendigt. :-/ Alt for firser-agtigt.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.

Skriv ny kommentar: