“Alexander” er flot og storstilet som den slags film nu bør være, men den savner alligevel bid og kraft, især hvad angår den redundante fortælling og de rodede personbeskrivelser. Nogen ny “Gladiator” er den ikke, men spektakulær, det er den i hvert fald.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Kalle Ferm 19 år siden

#25 Jeg afskyer generelt alt musik der har noget med 80erne at gøre... derfor bryder jeg mig, helt subjektivt, ikke om dette musik. Jeg kan godt se hvad du mener med at scoret er koldt, men det mener jeg også godt man kunne have opnået med et mere klassisk score.

*Vil ikke give det en chance mere* ;-)
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#32 filmz-Bruce 19 år siden

Val Kilmer som John Holmes, se DET er klasse :)

#31 Uhmmmm....80'erne...nammenam. Cure, Cult, Clash, Jam, Soft Cell, OMD, Yazoo, Men Without Hats, Ultravox, Human League, Depeche Mode ..... yessir!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#33 Bardoboy 19 år siden

Så fik jeg set filmen, var positiv oversaket.. Efter det man havde hørt fra folk.. jeg kunne rigtig godt lide den..
kamp scenerne var virkelig flotte..!
SPOILER..
.
.
.
.
..
men kunne ikke lide slutningen, den kunne selvfølgelig ikke laves anderledes, men hvordan man fik afvide hvad der skete med hans kone og mor.. Puhaa det fik man kvalme over at tænke på..
SPOILER..
Gravatar

#34 Bardoboy 19 år siden

Forresten nu har Kong Arthur, troja og nu Alexander været der som stor film, nogen der ved om der er andre på vej??
Gravatar

#35 JannikAnd 19 år siden

#34

Til næste år kommer Ridley Scott's "Kingdom of Heaven" med Orlando Bloom i hovedrollen. Så vidt jeg er informeret, handler den om korstogene...
Gravatar

#36 filmz-yoshimura 19 år siden

#32 98% af al musik fra 80'erne er i mine øren det arveste lort, men Depeche Mode og især The Cult står højt på min liste (og så synes jeg i øvrigt, at Vangelis soundtrack til Blade Runner er fænomenalt - et af de få, jeg faktisk gider høre på uden at se filmen). Ja, og så må man heller ikke glemme New Wave of British Heavy Metal, som fostrede bl.a. Iron Maiden! Men det bedste ved 80'erne er dog, at de for længst er overståede ;o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

#37 19 år siden

#34 Er ikke sikker men mon ikke også der kommer en med Hannibal og en med Djengis Khan.. Bare mit bud.
Gravatar

#38 filmz-Bruce 19 år siden

#36 Ja der er vi nok helt uenige :) Synes 90'erne og 00'erne generelt er et studie i designproducerede mainstreams popband, one hit wonders og farvel. Selvfølgelig er der undtagelser som bekræfter reglen. Personligt er jeg til klassisk rock, Stones, Springsteen, AC/DC, Thin Lizzy, men 80'er sounden er vokset for mig. Metal siger mig ikke noget...er mere til stunning cunts, end cunning stunts :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#39 filmz-stoney joe 19 år siden

I ved ikke hva jeg kan sige som ikke allerede er bleven sagt, men ja, den var yderst skuffende. Det var godt at de inkluderede hans seksuelle foretragtning, men at næsten basere hele filmen på det?!?! det var meget skuffende og meget kedeligt at se på. Og slås scenerne? ja det er cool at han lave det som i Any Given Sunday, man får fornemmelsen at man er med i kampen, men det er jo ikke det man vil se. Man vil se det ligesom i Gladiator, man vil sku gerne se de elefanter der kommer brasende ned på makedonierne... øv øv øv
- "Procrastinate while you still can, dont put it off!"
Gravatar

#40 filmz-Martin Schou 19 år siden

Jeg må sige, jeg var dybt skuffet over de manglende sexscener mellem Alexander og Bagoas. F.eks. blev det [url=uucp://filmz.dk/forum/item/8953/]her[/url] nævnt at "Vi har skubbet datoen af hensyn til Oscar-uddelingen, men også for at få tid til at forfine de ambitiøse CGI-scener yderligere. Enhver spekulation der antyder, at Warner klipper scener ud alene pga. af deres seksuelle indhold er forkert og filmen er andet og mere end det." men hvor var de lige henne? Alting taget i betragtning, så er Alexanders sexuelle forhold til mænd betydeligt mere relevant end hans forhold til kvinder, som på den tid primært var af politiske hensyn samt for at få børn. Hvis der endelig skulle være en sexscene i filmen, så er det sgu den forkerte de beholdt ...

Jeg var ligeledes dybt skuffet over publikum, der jublede da de så store bryster på lærredet, men lavede bræk-lyde da vi i tre-kvart sekund får Colin Farrells ædlere dele at se ... for slet ikke at nævne da han kysser Bagoas i Indien. Ja, uhada ... fy for søren da.

"lige umiddelbart er jeg ret glad for, at der ikke skæres ind til benet mht Alexanders mandelige forhold. Og nej jeg har ikke homophobia eller noget..." Aha ... hvorfor har du så noget imod at det ville blive vist? Ville du brokke dig, hvis det var Angelina Jolie der havde sex med f.eks. Nicole Kidman? Nej? Så bør du sgu nok overveje, hvad du er så bange for mht. mandesex ...
I'm not left-handed either.

Skriv ny kommentar: