Hvem vinder så kampen mellem de to lækre kvinder? I denne omgang må det blive Cruz på udseendet og Hayek på sit skuespil. De to har i andre sammenhænge bevist, at de er i stand til at levere ordentligt skuespil, så dette dramatiske frikvarter under man dem gerne, særligt når de nu ser så tiltalende ud i deres cowgirlkostumer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Riqon 18 år siden

svært at putte dem på vægten, synes jeg.
Penelope Cruz er den smukkeste.
Salma Hayek er den mest sexede.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#12 filmz-sanjo 18 år siden

40 år, og alligevel så fandens sexet. ;)
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#13 Bates 18 år siden

De er begge to frække! Skal da lige have tjekket den her film ud når den engang kommer på dvd.
Gravatar

#14 SpielbergFreak 18 år siden

SLUDDER

Cruz når ikke Hayek's skønhed til sokkeholderne, Hayek er en af de lækreste ever, og Cruz kan på ingen måde hamle op med hende!
Gravatar

#15 filmz-pandora 18 år siden

Nu ER jeg en pige, og ender garanteret med en masse røg for at være feminist og røvsyg og misundelig og have hængebryster etc...men det er ikke så galt igen. Jeg kan bare ikke lade være med at spørge:

Hvad er det egentlig, denne sætning betyder:

Hvem vinder så kampen mellem de to lækre kvinder? I denne omgang må det blive Cruz på udseendet og Hayek på sit skuespil.


Altså, som i: Hvad siger den om filmen? Hvad laver den i en ammeldelse af filmen? Hvad er meningen med at spørge hvem der 'vinder kampen' - de arbejder jo sammen i filmen, så vidt jeg kan forstå? Handler det bare om, hvem anmelderen er mest forelsket i da lyset tændes igen? Og hvis det gør, er det så på niveau med anmeldelsesstandarten på filmz.dk?*

Jeg er ikke sur og feministisk :) - men hele anmedelsen er gennemsyret af at fokusere på deres udseende - ikke at den mangler anden analyse og argumentation, den er ikke dårlig, men der er så meget kredsen om de to kvinders lækkerhed, at jeg syntes det begyndte at blive liiidt småpinligt.
Og da jeg så nåede til denne sætning, der ikke giver mig meget mening og virker lidt som en uinspireret afslutning, så kunne jeg ikke lade være med dette indlæg.

Håber at anmelderen selv vil svare, og der er no hard feelings eller sure miner om seksualiserng af det offentlige rum og brændte bh'er og undertrykkelse og linsesuppe - bare et oplæg til at debattere hans form :)

- cheers
*IMO: Nej


"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#16 filmz-pandora 18 år siden

#15

Man kan så tilføje, at den efterfølgende debat her i tråden retfærdiggør sætningen (og anmeldelsens kredsen) ret så meget ... ;)

Så måske er der bare tale om en anmelder, der kender sit publikum :D - ikke en dårlig ting i sig selv, men..
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#17 elwood 18 år siden

Brokeback Moutain med de her 2 kvinder, se det lyder som en ide 8-)

men jeg skal nu også nok se den ved lejlighed, men det bliver nok først på dvd.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 pulse83 18 år siden

#15 Filmen bliver i høj grad solgt på at det er to af de flotteste latino-skuespillerinder i Hollywood. Størstedelen af denne films publikum er højst sandsynligt af hankøn, og de ser den vel for at have lidt godt at se på. Filmens bærende element er faktisk kvindernes skønhed, for havde de været normalt kønne havde der ikke været lavet nogen film, overhovedet. Derfor denne fokus på deres udseende.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#19 davenport 18 år siden

Ny anmelder? Velkommen :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#20 filmz-Tyde 18 år siden

Hej Pandora

Pulse83 har svaret ganske fint på hensigten med anmeldelsen, men da du nævner, at du håber, at anmelderen selv svarer, vil jeg da gerne tilføje en kommentar.

Først vil jeg sige, at jeg beklager, hvis du følte dig støt på vegne af min anmeldelse. Det var ikke intentionen med den. Filmen Bandidas er, som jeg nævner det i anmeldelsen, en meget fjollet film, og derfor synes jeg også det var passende at skrive en anmeldelse af den hvor tonen var ditto fjollet. Havde det været en anmeldelse af Frida eller Jamon Jamon for eksempel, havde jeg bestemt valgt at fokusere på andre ting, men jeg synes det er et plus hvis tonen i anmeldelsen afspejler produktets indhold (den udtalelse kommer jeg sikkert til at høre for fremover).

Årsagen til kommentaren om hvem der er skønnest af de to, er at der vitterligt er et konkurrence-element i filmen imellem de to kvinder, der bl.a. går på deres udseende. Og hvis du synes det blev småpinligt med alle referencerne til kvindernes lækkerhed i anmeldelsen vil jeg ikke anbefale dig at gå ind og se filmen, da den er fyldt med dem.

Håber det var svar nok, og tak for din kommentar.

Og tak iøvrigt for velkomsthilsnen Davenport.

Skriv ny kommentar: