“Batman Begins” er ikke blot en glimrende og velfortalt nyfortolkning af Batman-sagaen – det er hyperunderholdning med både dybde og hjerte – uden tvivl den bedste Batman-film til dato. Så grib flagermusekappen, gør Batmobilen klar, og skynd dig ind i biografen: The Dark Knight has returned!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Hal60 18 år siden

#8 - der er noget der hedder "smag og behag" mester...

Jeg kunne godt lide filmen, men den er bestemt ikke bedre end Tim Burtons Batman fra 1989... Den er slet ikke i nærheden af den - men en "2nd place", det får den da.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#12 filmz-frostfang 18 år siden

100% enig med anmelderen! En film, der er i topklasse hele vejen!! Jeg var glad for at se at Nolan havde inkorpereret de bedste ting fra Batman: Year One tegneserien og skuespillet er fantastisk! Den lægger godt op til en 2'er, hvilket jeg håber bliver en realitet, det sroe spørgsmål er bare
hvem de får til at spille Joker og om vedkomne kan slå Jack Nicholsons præstation
. Jeg så forleden Burtons gamle Batman og må ærligt talt sige, at årene ikke har været gode ved den.. Prince musikken ødelægger mere end den gavner og Jokers henchmen er direkte latterlige.. men nok om det.. Bale og Nolan, I er mine helte! og et ekstra plus er at man får en nipplefri Batsuit! det er rart :-)
In each of us, there is evil. Pray HE doesn't find it!
Gravatar

#13 filmz-Trenox 18 år siden

Jeg havde store forventning til denne film samt Bale som batman, men jeg må sige at jeg synes den skuffede på nogle punkter. Hele 3. akt er meget rodet og fungere slet ikke i forhold til resten af filmen. Det virker også som om de løber tør for gode ideer efter wyane er blevet batman. Actionscenerne finder jeg også temmelig rodede og uden rigtig punch.

Anmeldelsen lød som den film jeg selv havde forventet, men det lever filmen altså ikke op til.

Stadigt langt bedre end de fleste af de superheltefilm der bliver kastet efter os i disse dage.
Gravatar

#14 akerman 18 år siden

#8
At kalde Batman Begins for Nolans livsværk er godt nok en fornærmelse mod det originale og banebrydende mesterværk der er Memento.
Jeg ville ønske jeg kunne give dig respons på resten af dit udfald, men jeg har svært ved at se indholdet.

#12
Depp!

btw med young bruce mener jeg det lille barn..
Gravatar

#15 filmz-ZOPTIKEREN 18 år siden

Til artikelforfatteren (Angel Eyes):

Hvad mener du med følgende, som står i artiklen;
Instruktør Christopher Nolan har vasket tavlen ren, og viser os en opdateret og naturalistisk version af en af verdens mest populære superhelte; en Batman, der i skikkelse af Christian Bale, aldrig har været bedre!
Jeg studser over "naturalistisk version". Som jeg ser det er Batman en fiktiv superhelt, hvilket må gøre film om Batman til fiktion. Da kan filmen jo aldrig være naturalistisk, da de to er uforenelige? Så mit spørgsmål er hvordan den sætning skal forstås? Mener du det, som i, at filmen er mere realistisk eller virkelighedstro end de andre Batman film, eller noget andet?
Gravatar

#16 lagoni 18 år siden

Måske dumt, men med naturalistisk, menes der ikke at han er mere i kontakt med naturen og så'en..?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#17 Benway 18 år siden

Det er en ualmindelig vellykket film, og langt den bedste af Batman filmene. Ikke mindst fordi det er den første der tager sig tid til lave en ordentlig persontegning af Batman selv.

Omgivelserne og hele stemningen ligger også langt væk fra de oprindelige, og er langt mere interessant. Ligeledes er de til tider meget surrealistiske billeder virkeligt fremragende.

...og som Angel Eyes skriver så er Cillian Murphy virkelig god. Han gav mig vitterligt myrekryb :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#18 El vez 18 år siden

#16 Hehe der er ikke meget indianer i Batman Begins :p
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#19 Spanner 18 år siden

#15

Jeg formoder, at det er den vægt, der bliver lagt på, at pointere, at Batman er et almindeligt menneske, som er der hele filmen igennem. Alt bliver forklaret på en plausibel vis. Fra Bathulen til Batmobilen og hans kappe og klatregrej.

Forskellen fra tidligere film er, at der har parolen været "han er superhelt, så det har han bare", hvilket ikke just er med til at styrke følelsen af realisme, der et langt stykke hen ad vejen bliver pointeret i Nolans film.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#20 elwood 18 år siden

#19 vil det sige man får en hårdtsvedene Bruce wayne at se som hugger Bathulen ud i klipperne, eller går han bare online på www.Buyasuperherocave.com

Ja ligepræcis det med bathulen har altid undret mig, for den va der jo bare i filmene. Glæder mig også til at se den her engang i næste uge måske før.

nå sovetid.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: