Det føles helt underligt (og næsten en smule forkert) at belønne en film som “Battleship” med fem stjerner – en film baseret på brætspillet “Sænke slagskibe”(!) med sangerinden Rihanna foran kameraet? På papiret lyder det som en tåbelig fadæse, men actionsekvenserne er formidable, man falder hurtigt for de sympatiske karakterer, skuespillernes enorme entusiasme smitter, og så har filmen tilmed en afvæbnende selvironi, som mange af dens artsfæller savner. Filmen truer med at sejle ind i 4-stjernet farvand mod slutningen, men den muntre humor bringer skibet på ret køl igen. Denne Blu-ray rummer noget seværdigt ekstramateriale, et transfer i særklasse og et af årets hidtil bedste lydspor, så hvis man har hang til solide actionbrag, er udgivelsen simpelthen et must.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Battleship”-interview med Liam Neeson!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 The Insider 11 år siden

Kun fordi jeg er så inderligt forelsket i denne film, woohooo! Den mangler kun en titelsang af Rihanna, så havde den siddet lige i skabet!
War. War never changes.
Gravatar

#42 Richard Burton 11 år siden

#41 Jeg tager dig på ordet. Det er mindre smerteligt end synet :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#43 The Insider 11 år siden

Hehe, touché! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#44 Richard Burton 11 år siden

;)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#45 Hr. Nielsen 11 år siden

The Insider plejer at have god smag....................Jeg skrev plejer:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#46 Takeshi_K 11 år siden

Den skal da ejes på et tidspunkt, men det siger jeg også om X-Men: First Class og Rise of the Planet of the Apes. Og en bunke af andre film. :p

Filmen når dens højdepunkt da et hvis musik-nummer bliver spillet. Nøj, hvor havde jeg bare et stort smil på læben, da den del af filmen begyndte. Samme smil som blev brugt under TDKR og TASM.

Jeg tror filmen kommer til at stå på svagere ben, hvis man ikke har et ordentligt video/lyd system. Jeg har kun et "26 Prosonic.
"But it's not who you are underneath, it's what you *do* that defines you." (Rachel Dawes from Batman Begins)
Gravatar

#47 skittlez 11 år siden

Så fik jeg også set den. Fremragende underholdning, der selvfølgelig kræver et godt tv/anlæg for optimal nydelse. Er ganske imponeret over hvor godt Peter Berg formår at lave actionsekvenser uden at overinstruere dem. Der er altid rolige bevægelser i kameraet, så man kan se hvad der sker og nyde effekterne, hvor mange ville ty til shaky-cam og forcerede vinkler. Samtidig er der meget få irritationsmomenter, hvilket denne type film ellers plejer at have nok af. F.eks. fungerer stunt-castingen af Rihanna udmærket, og er aldrig med til at genere oplevelsen.

Det mest imponerende er dog, at filmen formår at inkorporere elementer fra Sænke Slagskibe-spillet i sit plot, hvilket jeg slet ikke havde regnet med. Selvfølgelig er det perifert og en smule fortænkt, men imponerende, ganske vist.

Taylor Kitch bærer filmen fint, hvilket jeg nu også synes at han gjorde med John Carter - I like the guy!

En af årets bedre actionfilm, der selvsagt ikke udfordrer intelligensen, men til gengæld er umanerlig underholding, godt båret af superfede effekter, uden at de tager fuldstændig overhånd. En perfekt drengerøvsfilm til bajere med gutterne. Den gør sin ting, og gør det rigtigt godt, uden for mange svinkeærinder.

4/6
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#48 läkerol 11 år siden

Battleship er en total tømmermænds film. Den er god fordi man ikke skal tænke over handlingen ovs. Men der er noget godt at kigge på,får både mand/ kvinde. Men ikke noget at råbe hurra får.
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Gravatar

#49 BN 11 år siden

läkerol (48) skrev:
Battleship er en total tømmermænds film. Den er god fordi man ikke skal tænke over handlingen ovs. Men der er noget godt at kigge på,får både mand/ kvinde. Men ikke noget at råbe hurra får.


Hmm ... Hr. Ga-Jol, hvad er det med dig og alle de der får?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#50 Lars.dk 11 år siden

Fandt ud af hende Rihanna er fræk og det er også det eneste positive der er at sige om denne film......
jo og at en Svensker mister livet :-)


(spoiler-advarsel indsat af admin)
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/

Skriv ny kommentar: