Det føles helt underligt (og næsten en smule forkert) at belønne en film som “Battleship” med fem stjerner – en film baseret på brætspillet “Sænke slagskibe”(!) med sangerinden Rihanna foran kameraet? På papiret lyder det som en tåbelig fadæse, men actionsekvenserne er formidable, man falder hurtigt for de sympatiske karakterer, skuespillernes enorme entusiasme smitter, og så har filmen tilmed en afvæbnende selvironi, som mange af dens artsfæller savner. Filmen truer med at sejle ind i 4-stjernet farvand mod slutningen, men den muntre humor bringer skibet på ret køl igen. Denne Blu-ray rummer noget seværdigt ekstramateriale, et transfer i særklasse og et af årets hidtil bedste lydspor, så hvis man har hang til solide actionbrag, er udgivelsen simpelthen et must.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Battleship”-interview med Liam Neeson!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Slettet Bruger [97118954] 11 år siden

Som jeg skrev til dig på Facebook, herr Yo-Han, så var jeg sgu rigtigt godt underholdt af "Battleship".

Stor kunst? Slet ikke, men jeg sad sgu med et stort smil på igennem det meste af filmen. :D
Gravatar

#52 Crisium 11 år siden

come on... kort sagt "lorte film".
Gravatar

#53 Richard Burton 11 år siden

Det var satans. Den var faktisk ganske munter og Insider har ret i mange af sine pointer. I stand corrected. Jeg er dog ikke helt oppe i samme pointslag, men et lille 6 af 10 vil jeg gerne give :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#54 Hr. Nielsen 11 år siden

#53 Hmmm, Babo gav den 1/10...........................Måske jeg burde se den:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#55 Richard Burton 11 år siden

#54 Ifht. den dersens Battle Los Angeles, er det her nærmest Gone With The Wind vs. Gøngehøvdingen (TV serien) ;)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#56 Hr. Nielsen 11 år siden

#55 Det er som en sammenligning mellem et evigt gyldigt mesterværk og dårlig amatørteater:-D Så du den i 3D?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#57 Richard Burton 11 år siden

Nej i 2D. Vidste ikke den var lavet i 3D?!? Men kan ikke forestille mig den blive bedre i 3D.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#58 Hr. Nielsen 11 år siden

Hmm, det er den da muligvis heller ikke. Muligt det er mine fordomme der taler, da jeg pr. automatik troede at alle sådanne film var i 3D i vore dage:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#59 Richard Burton 11 år siden

:)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#60 rammy 11 år siden

Enig med The Insider. Det er en fremragende popcorns-film, men den dør, hvis man ikke har udstyret til at se den (tungt surround-gear og gerne et stort lærred eller et kæmpe TV). Det er virkelig en biograffilm, og den vil virkelig miste alt sit oomph! hvis man går ned på gear. Jeg tror på at dette bliver årets actionfilm, i hvert fald for mig.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com

Skriv ny kommentar: