Lad ikke seriens grandiose navn eller cheesy 70’er-rødder skræmme dig væk – denne første sæson af den bedste tv-serie i øjeblikket er en intelligent, vedkommende og forbandet underholdende affære, som du absolut ikke må snyde dig selv for. Her er ingen papmache-kulisser eller billige latexrumvæsner, og her er mindst lige så megen fængslende, menneskelig drama, som der er velproduceret, medrivende sci-fi/action. Serien ser bedre ud og lyder bedre end de fleste andre tv-serier på dvd, og ekstramaterialet er fint. Vi må krydse fingre for, at Universal også vælger at udgive seriens andre sæsoner herhjemme på dvd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 DarkLight 17 år siden

Hvor kan sæson 2 fås billigt?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#12 filmz-jakob.joergensen 17 år siden

Har set sæson 1 for lang tid siden. Købte den over Amazon.co.uk. Den er god !! Anderledes. Instruktøren ville lave en anderledes og mere dogme agtig science fiction, hvor serien ikke skulle fyldes med eventyrlige problemer, men med menneskelige nede på jorden problemer. Det er egentligt lykkedes meget godt.

De samme karakter fra den orginale er også med i den nye, men der er lavet meget om på dem. Fx Baltar... ha ha... han er altså lidt en historie for sig selv. Flere af karakterene har også ændret køn og hudfarve.

Serien er værd et kig - også for ikke science fiction fans (lige som Wii for ikke gamers). Min kæreste lod sig med rive i adskillige afsnit. Et momentum som aldrig skete under de 176 episoder af Star Trek, Next Generation.

Husk også pilot filmen !!

Jakob
Peace, love and Miss Kittin
Gravatar

#13 tiny 17 år siden

# 11

Hvis du ikke behøver danske undertekster har cdwow stadig sæson 2 til £ 15.99:
http://www13.cd-wow.com/detail_results_2.php?produ...

Jeg er også stor tilhænger af den nye BSG og også Firefly for den sags skyld. Men jeg nægter at vælge mellem dem... Og det er helt rigtigt sæson 2 er endnu bedre en sæson 1.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#14 chuck 17 år siden

Nu skal den ses!!! Den får også 5/5 i Empire.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#15 Oh Daesu 17 år siden

Følger miniserien med i denne her udgivelse?
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/OhDaesu
Gravatar

#16 wiseguy 17 år siden

Mini-serien og sæson 1 fandt jeg ganske underholdende, men dog "kun" til en 4/6 rating. Til gengæld er jeg på vej op på en 5/6 rating af sæson 2 og jeg har ikke set halvdelen endnu!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#17 The Insider 17 år siden

Jeg kan også virkelig, virkelig godt lide Firefly, selvom jeg synes, der gik et par afsnit, før den virkelig tog fart, og så døde den jo så desværre også en alt for tidlig død :-( Er der for øvrigt andre, som har lagt mærke til, at Firefly optræder i miniserien? Det er den første scene på Caprica, hvor præsidenten befinder sig i et stort lokale med store vinduer, hvor man ser skibet passere. Ganske muntert.

Anyhow... jeg synes selv, at BSG er længder bedre, og jeg synes karaktererne er langt mere troværdige. Jeg synes netop dem i Firefly er tegneserieagtige. Serien benytter sig bevidst af karikaturagtige stereotyper, såsom den lovløse kaptajn med et hjerte af guld, den utilregnelige, smådumme dusørjæger, den barnsindede maskinmestertøs og den sprilske pilot, som naturligvis er universets bedste af slagsen. Men det er svært ikke at forelske sig i dem alle sammen, og humoren - som også er meget tegneserieagtig (og tegneserieagtig skal naturligvis ikke forstås som noget negativt) - er også meget markant.

Så syntes jeg, at personerne i BSG var langt mere ægte og menneskelige. Personerne virker som folk, der sagtens kunne figurere i vores virkelige verden, hvilket jeg ikke føler med alle dem fra Firefly. Jeg kan virkelig godt lide Starbuck også, især fordi hun er en anderledes figur. Det er uhyre sjældent man ser en kvinde med så megen fandenivolskhed og energi i tv og film til dags. Faktisk har jeg ikke set en lige så mindeværdig nærtbeslægtet karakter siden Ellen Ripley.

Men bevares, begge serier er vitterligt glimrende :-)
War. War never changes.
Gravatar

#18 The Insider 17 år siden

#15, jeps.
War. War never changes.
Gravatar

#19 Nikmi 17 år siden

#17 < nu vi snakker om Firefly så kan jeg aldrig lade være med at tænke på at han blev inspireret af Animen Cowboy bebop da han lavede Firefly :P
Gravatar

#20 filmz-steadi 17 år siden

Såvidt jeg kan se, så hører miniserien også med til den danske sæson 1 udgivelse?
Har lagt mærke til at den ikke er med på den britiske version, men er med på den amerikanske.

ARGH! Prisen er jo 499,- for den danske version.
They caught a shark, not the shark. Big difference.

Skriv ny kommentar: