Lad ikke seriens grandiose navn eller cheesy 70’er-rødder skræmme dig væk – denne første sæson af den bedste tv-serie i øjeblikket er en intelligent, vedkommende og forbandet underholdende affære, som du absolut ikke må snyde dig selv for. Her er ingen papmache-kulisser eller billige latexrumvæsner, og her er mindst lige så megen fængslende, menneskelig drama, som der er velproduceret, medrivende sci-fi/action. Serien ser bedre ud og lyder bedre end de fleste andre tv-serier på dvd, og ekstramaterialet er fint. Vi må krydse fingre for, at Universal også vælger at udgive seriens andre sæsoner herhjemme på dvd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Hal60 17 år siden

Har hørt meget godt om BG, men har desværre aldrig fået den set. Kunne være man skulle få købt den; den ser/lyder jo ganske interessant.

Meeen, nu er det vel ikke sådan noget Star Trek halløj? Kan nemlig ikke fordrage Star Trek.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#22 filmz-Kadann 17 år siden

#21 -

Det kommer jo an på hvad du mener med "Star Trek halløj".
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#23 filmz-The Omen 17 år siden

#21

Jeg er heller ikke nogen Star Trek fan, men det er svært at samenligne disse to serier. Jeg har dog kun set miniserien og 1. afsnit af BSG, men indtil videre ser det meget lovende ud. Meget realistisk og velproduceret. Om man er science fiction-fan eller ej, bør man give serien en chance.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#24 filmz-Gulzilla 17 år siden

# 21 Den store fordel ved BSG fremfor eks. Star Trek er at du ikke skal i gennem nogen tekniske udtryk.. det kunne såment ligeså godt foregå på en hangarskib som i et rumskib...

Beam me up..! Scotty...
Gravatar

#25 Benway 17 år siden

Jeg tror at BSG (og Firefly) er blandt de ret få sci-fi serier som godt kan ses selvom man normalt ikke har smag for stoffet. Forskellen er, ligesom Gulzilla er inde på, at vægten ikke er på den tekniske/videnskabelige del af begivenhederne, men i stedet på historien og personerne.

Jeg er normalt ikke til Star Trek (untagen First Contact), men jeg var alligevel godt underholdt.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#26 filmz-jonasgr 17 år siden

Jeg har lige set Firefly og den synes jeg som mange andre, var helt suveræn. Som jeg kan fornemme er BSG det nærmeste man kan komme en serie der ligner Firefly, så jeg vil give den chancen engang. Men den er endnu et nummer på listen over film og serier jeg gerne vil stifte bekendtskab med.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#27 trekster 17 år siden

Jeg er enig med Insider. BSG virker helhedsmæssigt utrolig realistisk, hvilket netop er dens store force. Fx er det meget bevidst at der ikke er nogen Aliens med i serien overhovedet. Der er kun mennesker og cyloner(robotter). Det gør at man "tror mere på det" når man ser det. Tendensen fra Trek med bare at glemme tidligere episoder, sker heller aldrig i BSG (som Insider også nævner i anmeldelsen), hvilket også er med til at øge realismen - alt hvad karakterene foretager sig, har altså konsekvenser. Især i 2 og 3 sæson fremgår dette meget tydeligt.

Når jeg ser serien har jeg den der "det her kunne godt være virkeligt" fornemmelse, og det har Firefly og Trek (som jeg også elsker) IMO overhovedet ikke. Faktisk tror jeg aldrig jeg har set en scifi film/serie, før BSG, hvor jeg har haft den fornemmelse.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#28 Slettet Bruger [2537638121] 17 år siden

The Insider, kan du ikke lige få redigeret lidt i anmeldelsen, så man kan se, mini-serien fra 2003 er med? :)
Du kunne f.eks. redigere titlen, hvor der nu står "Battlestar Galactica - Sæson 1" til f.eks. "Battlestar Galactica - 2003 mini-serien + 1. sæson" eller sådan noget. Bare lige sådan, at man er klar over, at mini-serien også er med her på sæson 1-DVDen. :)
Gravatar

#29 sizanx 17 år siden

Rigtig, rigtig nice serie!
Gravatar

#30 gi-jones 17 år siden

Er der ikke lige én der kan opsumere hvad det er for en miniserie der snakkes om? Hvis man skal starte fra starten, hvor er det så lige at man skal starte?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: