På trods af historiens overflod af banaliteter og klicheer, er det svært ikke at blive en smule rørt af og til, hvilket er lige så meget skuespillernes fortjeneste, som det er Burtons. For Burton er ikke blot det finurliges mester, men samtidig også en mand udstyret med et godt øje for skuespillere og evnen til at presse så mange opfindsomme og skarpsindige dråber ud af disse, som manuskriptet tillader. Uheldigvis er manuskriptet til “Big Fish” så stift og farveløst, at Burton i visse tilfælde er blevet lagt i kreativitetsdæmpende håndjern.

“Big Fish” er vellavet og flot med enkelte interessante overraskelser, men en film som i sidste ende efterlader én fiskende efter den dybere mening bag det hele.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-vassago 20 år siden

#18: hehe
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#22 filt 20 år siden

Så filmen igår, og jeg er imponeret. 5/6.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#23 Tylerdurden 20 år siden

Jeg er simpelthen VILD med denne film. Jeg havde meget høje forventninger til den og de blev fuld ud indfriet. ****** fede skal den have fra min side. Har også allerede bestilt den på DVD. SE DEN DEN ER FANTASTISK!!!!! :-D
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#24 filmz-deathbymonkeys 20 år siden

Jeg har lige været inde og se den, den var ikke helt hvad jeg havde regnet med. jeg havde håbet på et lidt mere Tim Burton stil, med skæve kulisser og lign. Til gengæld blev jeg fuldstændigt opslugt af historien, den satte mange tanker i gang, og den slags film elsker jeg.

5 ud af 6 fra mig

ville nok have fået 7 ud af 6 hvis han havde kørt sin gamle stil ;)
Gravatar

#25 filmz-catu 20 år siden

5/6 fra mig. Filmen holder min fulde opmærksomhed hele vejen igennem. Historierne er så fantastiske og jeg synes scoret er ok.
Gravatar

#26 filmz-mortenvk 20 år siden

6/6 Herfra. Det er en fantastisk film! Skulle lige sige at den kommer på DVD med danske tekster i England den 7 Juni
Gravatar

#27 filmz-borgir 20 år siden

got milk
funny sounds, ses på pan
Gravatar

#28 filmz-goodcall 20 år siden

Rigtig flot udført film, som fortjener mere end anmelderens karakter.

En dejlig film, som bygger på en god fortælling, som er fortalt til perfektion i denne filmatisering.

Helt klar en sand nydelse.

Skal ses
Gravatar

#29 filmz-silverscreen 19 år siden

Jeg må tilstå at jeg er dybt uenig i Filmz anmeldelse af "Big Fish" - for mig er der ingen tvivl: Burtons hidtil bedste film (sammen med Ed Wood)og jeg byder med glæde Burton velkommen tilbage fra hans lidt misforståede rejse til Abernes Planet.

Hurra for "Big Fish" - en storladen hyldest til fantasien og den gode historie.

Stefan Nielsen
www.silverscreen.dk
____________________________
Stefan - <a href=http://www.silverscreen.dk target=_blank>Silverscreen.dk</a>
Gravatar

#30 Captain Vallo 19 år siden

Jeg må erklære mig fuldt ud enig med mange af de ovenstående. Jeg så Big Fish i går aftes med min tilkommende hustru, og blev ovenud forelsket i den film. Billeder, historie, skuespil, musik... det hele går op i en højere enhed, der fik mig (os) til at forlade biografen med tårer i øjnene og et håb om, at flere mennesker vil begynde at fortælle de historier der omgiver dem.
Endnu en gang:
En fantastisk film!
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?

Skriv ny kommentar: