På trods af historiens overflod af banaliteter og klicheer, er det svært ikke at blive en smule rørt af og til, hvilket er lige så meget skuespillernes fortjeneste, som det er Burtons. For Burton er ikke blot det finurliges mester, men samtidig også en mand udstyret med et godt øje for skuespillere og evnen til at presse så mange opfindsomme og skarpsindige dråber ud af disse, som manuskriptet tillader. Uheldigvis er manuskriptet til “Big Fish” så stift og farveløst, at Burton i visse tilfælde er blevet lagt i kreativitetsdæmpende håndjern.

“Big Fish” er vellavet og flot med enkelte interessante overraskelser, men en film som i sidste ende efterlader én fiskende efter den dybere mening bag det hele.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 keitel 19 år siden

Jeg er absolut heller ikke enig med anmelderen, en fantastisk Burton film. Det hele er så flot og tårerne vælter jo ligefrem ud af en. Et Must - 5/6 herfra.
Gravatar

#32 chuck 19 år siden

Købte den for 49,- i TP. Havde ikke fået den set og blev ved med at udskyde det. Gudskelov ventede jeg ikke længere. Det er et af de bedste dvd-køb jeg har gjort. Fabelagtig fortælling. Burtons bedste, det siger ikke så lidt! IMHO
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#33 Bobby Singer 18 år siden

Jeg synes at det er en fantatisk film og ligesom chuck skriver så synes jeg også det er en af hans bedste film, glæder mig til at se corpse bride, ser ud til at blive ret god, men jeg tror at charlie and chocolate factore bliver en skuffelse.

Big fish får 5/6 herfra.
Idjit
Gravatar

#34 kill the bills 18 år siden

#33 det tror jeg ikke. Charlie and the chocolate factore bliver fed.
Gravatar

#35 filmz-moonbird 18 år siden

jeg tror Charlie og chokolade fabrikken, bliver for vildt grinern, hvor den gyldne trio både kan og vil folde deres naturlige evner helt ud til briste punktet

(hvis i ikke ved hvem den gyldne trio er så er det Burton, elfman og deep)
I'm a woman, and i like action films with lots of blood and violence you got a problem with that!?
Gravatar

#36 The Insider 18 år siden

Jeg synes personligt, at hverken Burton eller (især) Elfman har været "gyldne" i en periode :-)
War. War never changes.
Gravatar

#37 Yoda 18 år siden

Nærmere sorte!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#38 Lethal Injection 18 år siden

#34-

Med engelsk tale. Ikke dansk, der er den rædsom!
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#39 filmz-smedt-meister 18 år siden

Jeg vil ikke sige at det er en af tim burtons bedste film... men et mesterværk er det altså... og er rimlig uenig i The Insiders anmeldse.. 6/6 her fra smedt-meister
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#40 dyg 18 år siden

Hvad skal Burtons bedste film så have? 7/6 eller 8/6? :|
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: