Jeg morede mig ofte ret gevaldigt med “Bruce Almighty”, men i sidste ende endte filmen desværre med at leve helt op til mine frygtede forventninger, ved at hoste op med en forudsigelig og typisk sidste akt. Nogle mennesker vil nok føle sig stødt af “Bruce Almighty”, nogle vil måske endda kalde filmen for blasfemi, men den type personer er selvfølgelig ikke filmens målgruppe, så disse folks mening kan i og for sig være ret ligegyldig. Folk som blot er ude på at få sig et par gode grin vil sikkert få sig en hyggelig lille tur i biffen (har du set traileren, så ved du præcist, hvad du kan forvente dig). Jim Carrey fans vil sikkert fryde sig over Carreys tilbagevenden til den komiske genre, men faktum er, at “Bruce Almighty” kunne have været meget mere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Skal ind og se den i morgen i Cinemaxx.. Glæder mig. Efterhånden noget tid siden han har været rigtigt sig selv.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#2 filmz-Ghidora 20 år siden

Jeg syntes at Jim gør det rigtig godt... og jennifer! ja det er da meget dejligt hun er med :P overall en ret sjov film... men ikke noget revolutionerende!
(>^^)>
Gravatar

#3 dyg 20 år siden

Nej, den slår ikke hans gamle klassikere. Men ja, den er da ok sjov.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 filmz-Dirne 20 år siden

Jeg synes altid Johan Albrechtsen mener at instruktøren undervurderer sit publikum. Han har skrevet det i både anmeldelsen af 'Dogville' og 'Bruce den Almægtige'. Nu har jeg ikke set nogen af de to film endnu, så jeg ved selvfølgelig ikke om det er rigtig... Er det rigtigt eller prøver Johan Albrechtsen bare at spille skarp? Eller er han skarp?

Hmmmm.
Gravatar

#5 chandler75 20 år siden

Jeg har heller ikke set de to film, men jeg ved at Johan (Insider) tager film - og sine anmeldelser - alvorligt. Og når han skriver at instruktøren undervurderer sit publikum så mener han at instruktøren undervurderer sit publikum.

Men det er jo selvfølgeligt individuelt hvor meget man gerne vil have at en instruktør "forklarer" sin film. Nogle vil gerne have "budskabet" smidt i hovedet - mens andre gerne vil have at det ligger lidt gemt under overfladen og subtilt skal/kan graves frem. Det kan også være en udfordring at skulle tygge lidt på en film efter man har forladt biografen og ikke få det hele skåret ud i pap.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 The Insider 20 år siden

Rasmus (chandler75) har egentlig sagt omtrent det samme, som jeg ville have sagt :-)
Jeg mener ikke, at jeg, i nogen som helst af mine anmeldelser, har talt om "undervurdering af publikum", udover selvfølgelig i de to anmeldelser som du nævner Dirne ("Dogville" og "Bruce Almighty"). Jeg mener, at dette er tilfældet i "Bruce Almighty", hvor (som der står i anmeldelsen) filmens moralske pointe synes at blive banket ned i hovedet på os igen og igen igennem hele filmens sidste akt, som om at filmskaberne har været bekymret for, om hvorvidt publikum ville kunne fatte filmens budskab, hvis det ikke blev gentaget adskillige gange. Derfor mener jeg, at der er tale om undervurdering af publikum.

I "Dogville" syntes jeg, at Trier lod enkelte scener køre for længe. Pointen med nogle af Dogville´s scener var, at konfrontere os med etiske og moralske dilemmaer, og få os til at fundere over disse. Men nogle gange føltes det som om, at Trier brugte for lang tid og for megen energi på at udpensle disse sceners betydning, hvilket personligt gav mig det indtryk, at Trier ikke altid stolede helt på publikums deduktions evne. Ergo, han undervurderede os en anelse i visse tilfælde.
War. War never changes.
Gravatar

#7 filmz-Dirne 20 år siden

Ja... det var nu også mest for sjov... men jeg kunne da godt tænke mig at se hvornår du synes at det bliver skåret for meget ud i pap. Jeg må jo se 'Dogville' og finde ud af det.

Jeg har heller ej noget imod at tænke over en film. Synes bare det var lidt spøjst at du i to anmeldelser i træk mente at publikum blev undervurderet. Jeg kan jo som sagt ikke sige om det er rigtigt eller forkert da jeg ikke har set nogen af de to film endnu.
Gravatar

#8 filmz-Kadann 20 år siden

Jeg må sige, at jeg morede mig ganske godt gennem hele filmen, og synes nu ikke moralen var så slem som den bliver gjort til.

Jo, filmen har sine stille øjeblikke, men ikke kedelige, efter min mening..

Det er måske ikke Carreys bedste film, men det er bestemt heller ikke dårlig film.

Jeg er dog spændt på at se om den holder til endnu et gennemsyn, hvilket jeg kunne frygte at den ikke gør, men det må tiden jo vise. :)

4/6 herfra.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#9 filmz-Soren 20 år siden

Glæder mig helt sikkert til at se den. Det er muligt at mange folk kan blive trætte af Jims nogen gange meget platte humor, men personligt elsker jeg film som Dum og Dummere, og Ace Venture ;)
__________________
......
Gravatar

#10 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Jeg synes slutningen er sød nok.. Nogen her der var inde til dobbelt-forestilling i Cinemaxx? Hvis ja, nogen tanker om Anger Management? Jeg synes Jack var for grineren.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..

Skriv ny kommentar: