“The Cabin in the Woods” var en af årets vildeste biografoplevelser, og det er om nogen en film, der fortjener et gensyn. Filmen er bogstaveligt talt en anden, når man ser den igen, for ved gensynet ved man nemlig, hvordan det hele hænger sammen, og det er derfor muligt at gennemskue og få øje på langt flere fabelagtige horror-referencer og -overvejelser end ved første gennemsyn. Oven i det har fans en fantastisk auditiv oplevelse i vente på Blu-ray, og skiven er også proppet med fremragende ekstramateriale. “The Cabin in the Woods” er en film lavet af horror-fans til horror-fans, og fans bør ikke tøve med at investere i dette pragteksemplar af en genrefilm!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Høegh 10 år siden

DocDoom (19) skrev:
Jeg forventede en gyser, og der var ikke ét gys i den. Hvis man skulle lede efter en dybere mening, så så jeg den ikke. Og jeg var heller ikke interesseret i den. Jeg ledte efter en gyser på Netflix, og huskede at denne havde fået gode anmeldelser.


Rent genremæssigt er vi vel også mere over i slasher/komedie
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#22 Lord Beef Jerky 10 år siden

Det er i hvert fald ikke den typiske genrefilm. Hvis man havde forventet en gyser, kan jeg måske godt forstå skuffelsen. Hvis man blot havde forventet en god film, så er man kommet til rette sted! Det er i hvert fald en af de mest kreative og originale film, Hollywood har spyttet ud i dette årtusinde.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#23 Ispep 10 år siden

#19

For det første; filmen er ikke en decideret gyser (hvilket jeg også måtte erfare) men en splatter/kommedie/meta-horrorfilm. Der er ingen dybere mening heller, så det skal du ikke lede efter.

Hvad genren er for mig kommer an på den specifikke film. I dette tilfælde er det en herlig omgang slatter/komedie hvor klicheer vendes på hovedet, herlige referencer og godt plot.
Gravatar

#24 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Ok, jeg må så bare indrømme, at jeg ikke kunne se det morsomme eller gode. Jeg grinede én gang, og det var da han foldede bongen til et kaffekrus. Jeg synes dog ikke, at der er nogen af jer, der belyser det gode plot, som jeg tydeligvis ikke har forstået? Er der noget dybereliggende interessant plot, ud over den fuldstændigt ligegyldige forklaring, som Alien-Ripley giver til sidst? Virkelig lamt.

Er det den nye Prometheus eller hva'?
Doctor Last Warning
Gravatar

#25 McPeter 10 år siden

Da jeg så Cabin in the Woods første gang (skal have genset den ved lejlighed) var jeg også først ret skuffet. Jeg er normalt ikke til gysere og ved slet ikke hvad jeg egentligt forventede af filmen, men den var i hvert fald anderledes.

For mig tog det nogle dage at synke ind inden jeg rigtig forstod at sætte pris på filmens kvaliteter. Og ja, genren er ret svær at definere, da det er en slags meta-genre der kigger på gyserkomedie-genren oppefra.

Jeg synes det er en ret original idé at alle de evindelige klichéer man ser i andre film i virkeligheden er de spilleregler der er sat op i filmens univers. Det virker lidt som om at næsten alle gyserkomedier kunne have foregået inde i boblen.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#26 McPeter 10 år siden

Man kan vel på en måde sige at Cabin in the Woods er gyserkomediens svar på hvad Oblivion er for sci-fi genren, med masser af referencer til originalmaterialet.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#27 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg vil helst ikke sammenligne den mesterlige Cabin In The Woods med den middelmådige Oblivion.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#28 Høegh 10 år siden

Lord Beef Jerky (22) skrev:
Det er i hvert fald en af de mest kreative og originale film, Hollywood har spyttet ud i dette årtusinde.


Lige her er vi så meget uenige.
Alene på meta-fronten, løber Adaptation i cirkler om Cabin in the Woods.

Men CitW er bestemt en god film (4/6). Den er sjov, frisk og på enkelte punkter også ganske uforudsigelig. Den er bare ikke specielt intelligent i sin tilgang - og vender ikke nær så meget slasher/horror-genren på hovedet som man kunne have håbet.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#29 McPeter 10 år siden

Lord Beef Jerky (27) skrev:
Jeg vil helst ikke sammenligne den mesterlige Cabin In The Woods med den middelmådige Oblivion.


Jeg havde en bedre oplevelse ved at se Oblivion, selvom ideen i CitW er mere original. Det kan dog også have noget at gøre med at jeg elsker sci-fi film og yderst sjældent ser gysere, så der er nok en kraftig skævvridning i antallet af referencer jeg samler op. :-) Men begge film låner dog kraftigt fra originalmaterialet, med et kærligt glimt i øjet.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#30 Lord Beef Jerky 10 år siden

Høegh (28) skrev:
Lige her er vi så meget uenige.
Alene på meta-fronten, løber Adaptation i cirkler om Cabin in the Woods.

Men CitW er bestemt en god film (4/6). Den er sjov, frisk og på enkelte punkter også ganske uforudsigelig. Den er bare ikke specielt intelligent i sin tilgang - og vender ikke nær så meget slasher/horror-genren på hovedet som man kunne have håbet.


Adaptation er bedre, ja.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: