“The Cabin in the Woods” var en af årets vildeste biografoplevelser, og det er om nogen en film, der fortjener et gensyn. Filmen er bogstaveligt talt en anden, når man ser den igen, for ved gensynet ved man nemlig, hvordan det hele hænger sammen, og det er derfor muligt at gennemskue og få øje på langt flere fabelagtige horror-referencer og -overvejelser end ved første gennemsyn. Oven i det har fans en fantastisk auditiv oplevelse i vente på Blu-ray, og skiven er også proppet med fremragende ekstramateriale. “The Cabin in the Woods” er en film lavet af horror-fans til horror-fans, og fans bør ikke tøve med at investere i dette pragteksemplar af en genrefilm!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Det glæder mig, at min 2 linjers genåbning af en gl. anmeldelse afføder så omfattende tastaturaktivitet :-D
Doctor Last Warning
Gravatar

#32 Ispep 10 år siden

Lord Beef Jerky (30) skrev:
Adaptation er bedre, ja


Hvad er det for en?

Cabin in the Woods vil minimum score 5/6. Fantastisk film.

#29

Jeg synes faktisk også om Oblivion, i hvert fald på overfladen, altså som go' underholdning med et par gode ideer, men havde potentiale til mere, hvilket den så ikke helt indfriede.
Gravatar

#33 Høegh 10 år siden

Ispep (32) skrev:
Hvad er det for en?


Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#34 Ispep 10 år siden

#33

Nåh den. Hvorfor kom den på tale i denne her forbindelse? Det er jo to forskellige filmtyper??
Gravatar

#35 Høegh 10 år siden

Der blev talt om kreative og originale film i dette årtusinde
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#36 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Høegh (35) skrev:
kreative og originale film


Forkert tråd! :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#37 Thomsen 10 år siden

Jeg er rimeligt enig med Høegh. Jeg synes bestemt, det er en fin og underholdende film - jeg ender nok også på 4/6. Men jeg var ikke blæst bagover af hverken originalitet eller humor. Ja, der er nogle sjove idéer og referencer, men meta-horror er jo ikke ligefrem noget nyt.

Hvis jeg skal se en meta-agtig horror-komedie, så foretrækker jeg nok Tucker and Dale vs Evil, hvor man (eller jeg) for en gangs skyld faktisk kunne lide nogle af figurerne og interesserede sig for dem.
"Don't step on it - it might be Lon Chaney!"
Gravatar

#38 Ispep 10 år siden

Filmen er ikke kun seværdig pga. diverse reference. Plottet fandt jeg overraskende godt fundet på, særligt for genren, som jeg ofte føler er et fraværende element. Den er eksekveret noget nær perfekt og jeg har svært ved at pege på bedre film i den retning, særligt de senere år.
Gravatar

#39 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Jeg venter stadig på, at nogle af liker'ne redegør for det originale ved dette plot.
Doctor Last Warning
Gravatar

#40 Lord Beef Jerky 10 år siden

Tucker and Dale vs Evil synes jeg til gengæld er hamrende elendig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: