“Closer” fremstiller ægte følelser, ægte lidenskab, og viser, at der i kærlighedens navn hverken findes good guys eller bad guys. Man skal nok være en smule kynisk for at nyde filmens dystre fremstilling af kærlighedens lunefuldhed, men det er uden tvivl den bedste og mest vedkommende film om kærlighed siden “Evigt solskin i et pletfrit sind”. Nichols har takket være et enestående manuskript og fire uforglemmelige skuespilpræstationer skabt et lille mesterværk, der spidder ens hjerte som en skarpsleben og sylespids amor-pil!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Daedalos 19 år siden

Lyder som en fin anmeldelse og bestemt en film man skal se, nice work :)
_______________________________________
How much does life weigh?
Gravatar

#2 Skobbolop 19 år siden

Natalie Portman fik vist også en Golden Globe for hendes rolle..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#3 trekster 19 år siden

#2
Det står også i anmeldelsen :)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#4 ks 19 år siden

#2 - Jep, og det står også i anmeldelsen.

Fremragende anmeldelse, jeg har glædet mig længe til denne film og det lyder som om den faktisk kan leve op til forventningerne!
Gravatar

#5 mr gaijin 19 år siden

Mange amerikanske anmeldere mener, at filmen virker lidt glossy og overfladisk, så jeg har undret mig over, hvordan den vil blive modtaget i Danmark og Europa. Jeg ved ikke, hvordan min egen bedømmelse af filmen i sidste ende vil være, men denne anmeldelse har da givet mig lyst til at se filmen :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#6 Skobbolop 19 år siden

#3 og #4 ... ohh.. sorry..

læser aldrig anmeldelserne inden jeg har set filmen..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#7 filmz-Daedalos 19 år siden

Jeg har nu set filmen, og kan ikke andet end være enig med anmelderen. Virkelig en fantastisk film, til tider utrolig bidende og troværdig konvertioner mellem hovedpersonerne. Et rigtigt ondt spil, og ja.. en noget nær sadistisk beskrivelse af kærlighed. 5/6 her også :)
_______________________________________
How much does life weigh?
Gravatar

#8 chuck 19 år siden

Clive Owen har aldrig været min kop the, men han spiller med en fanden-i-voldskhed, der blæser benene væk under én og jeg skammer mig over, at have betvivlet hans kvaliteter. Resten af flokken folder sig også nydeligt ud, men lederen er og bliver Owen. Rimelig historie, der - i kræft af sin kynisme - skiller sig positivt ud fra andre k(ærlighed)sdramaer.
Lækker anmeldelse til en (rå)mantisk film. 4/6 Herfra.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#9 Hasselguff 19 år siden

Formidabel film. For mine penge er det imidlertid Portman, der for alvor sætter bollen over å'et i historien, og det er også hende vi åbner og lukker med. Hendes sårbarhed bliver kun forstærket af det panser, hun har bygget op omkring sig, og hvem kunne overhovedet nogensinde finde på at forlade hende? Det pigebarn knuste mit hjerte. :)
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#10 filmz-skardhamar 19 år siden

Så denne film igår, den er virkelig fantastisk! Som hærdet Portman fan, må jeg sige at dette nok er en af hendes bedste film! Til alle andre nat fan, tag ind og se den!

Skriv ny kommentar: