Ligesom filmhistoriens allerbedste actionfilm har “Collateral” en simpel idé som omdrejningspunkt. ”Hvad nu, hvis en lejemorder kaprede en taxa og dens chauffør en enkelt aften?” kan nu kalde sig blandt genrens bedste koncepter ligesom ”Hvad nu, hvis en bus blev udstyret med en bombe?” og ”Hvad nu, hvis en politibetjent blev fanget i en bygning spækket med terrorister?”. “Collateral” er en ekstremt velspillet thriller, der aldrig lader actionsekvenserne overskygge fortællingen eller karaktererne. En ren fornøjelse for både sanserne og intellektet. Både filmens billed- og lydside imponerer i HD, og ekstramaterialet er superbt. Fans bør afgjort købe filmen igen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Høegh 13 år siden

puha, hovedet ned mellem benene...

6 stjerner til Collateral!?
What the hell?

#dybe vejrtrækninger#

oh well, smag og behag...
Collateral er for mig en hæderlig thriller, men meget meget langt fra det mesterværk der bliver beskrevet i denne anmeldelse.



Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#2 elwood 13 år siden

Føj! det cover er godt nok grimt lavet, til så fed en film.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 AP 13 år siden

helt enig, en god thriller men ikke til 6 stjerner..
Gravatar

#4 filmz-ab 13 år siden

Jeg er HELT enig med The Insider - det er et mesterværk af Mann, en film der er så rig på detaljer. Det er en KLASSE instruktion, både i dens opbygning af stemningen og personerne, men i særdeleshed også skuespillet, som er helt i top. Det er en af de mest cool'e film der er lavet. Intelligent underholdning af bedste skuffe. Blu Ray udgivelsen er FED.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 13 år siden

Enig med #1. Den er hæderlig og har nogle ganske fine idéer... især er det rart, at den aldrig går overbord med actionscenerne, som anmelderen også selv påpeger. 4/6
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 chandler75 13 år siden

# 2 Hehe ja, Cruise ligner en voksfigur :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 filmz-Is 13 år siden

Jeg er rørende enig med Insider. Collateral er et stemningsfuldt, stilfuldt og velspillet mesterværk, der øser af atmosfære, som jeg ikke har set ved mange andre film. Helt klart en af Michael Manns bedste film.
Gravatar

#8 Batsy 13 år siden

For første gang Johan, så er jeg enig med dig!, den er god, og rent faktisk sjov, takket været Jamie. Cruise spiller virklig godt, kold og en kynisk morder. Action sekvenserne er fede, og ja den fed film. But 6/6, jeg tror jeg giver den 5/6, Fremragende film, men ik mesterværk (:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#9 filmz-Bruce 13 år siden

En rigtigt god Mann film, stemningsmættet og som altid er storbybillederne tæt på at tangere
kunst.

8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 BN 13 år siden

Jeg vil også tilslutte mig både de seks stjerner og mesterværks-prædikatet. Det er - indtil videre - Michael Manns sidste rigtigt gode film.

I 1990'erne lavede Mann udelukkende gode film. Det blev godt nok kun til tre film i alt, men til gengæld lavede han "tre på stribe": 'The Last of the Mohicans' (1992) - 'Heat' (1995) - 'The Insider' (1999).

Jeg håber, han kommer ind i en kvalitetsmæssigt god periode igen. Jeg ved, han kan, eftersom han har lavet en af filmhistoriens bedste westerns/indianerfilm og et af de bedste krimi-dramaer nogensinde, samt en af Tom Cruises absolut bedste film, hvor Cruise fik vist nye sider af sit talent.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: